הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, התראיין הבוקר (שני) לאילה חסון ב-103FM והתייחס לירי חיזבאללה לכיוון ישראל ולתגובות צה"ל. לדבריו, "אנחנו קצת שוכחים את מימד העליונות המודיעינית שיש לצה"ל. נסראללה ידע שהוא יכול להיות צפוי ולהיעצר ברגע האחרון. לכן הוא פתאום אומר שזו לא התגובה לאירוע הרחפנים בדאחייה אלא כתגובה למה שהיה בסוריה. יכול להיות שאנחנו בסוג של בהטעיה מספר שתיים. הימים הקרובים יגידו זאת".



יחזקאלי הוסיף ואמר: "אנחנו כן יכולים לומר שאם נסראללה מוחא לעצמו כפיים ומקבל ברכות אולי יש כאן סוג של סימון וי ופריקת מתח והסתפקות בנקמה לא מוצלחת מצד חיזבאללה. זה גם מעיד על החולשה שלו. הוא לא יכול להדליק את הגבול ולצאת למלחמה כי לבוסים האיראנים זה לא מתאים, הם רוצים שיחות שיכניסו כסף. לכן נסראללה נאלץ להסתפק בהתאם לתנאים שלו. נסראללה הגיב אתמול כמו שישראל מגיבה לחמאס באופן מדוד, בשטחים פתוחים ובלי נפגעים כדי לסמן וי. תראו איך הגלגל מתהפך".



השר גלנט אמר שיש איראנים שלומדים על הפעולות של איראן דרך הפומביות שישראל נותנת לנושא. זאת אומרת שיש מחלוקות גם שם.
"בוודאי. עיקר המחלוקת באיראן היא האם להעניק סיוע חוץ רחב וגדול לסוריה. בשנת 2012 פרץ מרד בסוריה. אחרי שנתיים חמינאי אמר לנסראללה לקפוץ למרד הזה ולהילחם בדאע"ש. זה בעצם קרב בתוך האסלאם על ראשות האסלאם. זה בכלל לא הקרב על סוריה. נסראללה נכנס לתוך העניין הזה ואז מתחילים להגיע כוחות איראנים דרך עיראק לתוך סוריה. הם החלו לשאוב את התקציב האיראני כדי להחזיק את סוריה ואת אסד בזמן שיש חלקים באיראן של אנשים שמנותקים ממידע ומים. יש חלקים נרחבים במשק האיראני שלא מייצרים כמעט ונמצאים בסוג של אבטלה ועמידה במקום".
מוציאים כספים כדי לטפל בישראל, שהיא אויב שבכלל לא נמצא בגבול האיראני. אני לא מבינה את המוטיבציה הזאת.
"זו מוטיבציה שנעוצה בשנת ה-100 הראשונה של האסלאם".
במקום לעזור לעם האיראני לצאת מהרעב והעוני.
"זה לא יכול לקרות ללא עזרה אמיתית מבחוץ".

צבי יחזקאלי. צילום: יעקב נאומי, פלאש 90
צבי יחזקאלי. צילום: יעקב נאומי, פלאש 90