משחק מסוכן באבנים הוא זה שהוביל לפגיעה הקשה של לוחם בתותחנים המוצב יחד עם חבריו בפעילות מבצעית בצפון. הלוחם, ששב בינתיים להכרתו, נפצע קשה בראשו עבר ניתוח ראש בלילה שבין שלישי לרביעי והוא מאושפז במחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים בנהריה. תקרית הבטיחות החמורה שהובילה לפציעה התרחשה כאשר ככל הנראה מספר חיילים זרקו אבנים לעבר השירותים הכימיים בהם היה החייל, ככל הנראה את האבן בראשו ספג כאשר יצא מהשירותים.
 
מעבר לחקירת המשטרה הצבאית בנושא בצה"ל יבדקו גם את הטיפול הרפואי בחייל, לאחר שמסתמן כי פגיעתו הקשה אובחנה בשלב מאוחר ורק לאחר שהקיא מספר פעמים ולא מיד לאחר הפגיעה למרות שהתלונן כי הוא חש שלא בטוב והוא פונה שעות לאחר הפגיעה לבית החולים כך טוענת משפחתו. עד שפונה לבית החולים הספיק הלוחם לדבר עם בני משפחתו ולעדכן אותם כי הוא חש שלא בטוב כתוצאה מפגיעת הראש. רק לאחר שהקיא מספר פעמים פונה החייל בתחילה לבית החולים בצפת שם עבר בדיקת CT ממנה התברר כי מדובר בפגיעה חמורה עד כדי סכנת חיים. הוא הובהל כאמור לבית החולים בנהריה שם נותח בראשו, מצבו הוגדר קשה, אך לא נשקפת סכנה לחייו.
 
התקרית החמורה התרחשה בבסיס התותחנים בזעורה, החיילים, כולל הלוחם שנפגע, הם חיילים ותיקים שאמורים להשתחרר מהצבא בעוד כחודשיים. חקירת האירוע החמור צפויה להימשך גם בימים הקרובים, וההערכה בשלב הזה כי חבריו ליחידה שזרקו את האבנים לא פגעו בו בכוונת זדון.
 
ד', אחותו של החייל, התייחסה בשיחה עם רשת 13 לתקרית: "חייל נפגע בצורה כל כך טיפשית והזויה. אני הבנתי שזה קרה בשעה 11:00 בבוקר ואז לקח זמן עד שלקחו אותו לבית חולים זיו, ואחר אמרו שיש לו דימום בראש. בהתחלה לא כל כך האמינו כי הוא לא התעלף הייתה לו רק כאב ראש והקאות. אנחנו מאוד מקווים שהוא יהיה בסדר ויתאושש. לפני שהביאו לבית החולים הוא היה קצת מטושטש, הוא לא דיבר בצורה ברורה, שאלתי אותו מה קרה, וחששתי שזה נגרם לא מכוחותינו. הוא לא ביקש עזרה מאיתנו, לא היה לו טלפון, הוא היה בשטח והם לא מקבלים טלפונים שהם בפעילות".
 
לפני כחודש נהרג שי גבאי, בן 38 מגבעת אולגה, מתאונת עבודה קשה בבסיס תל השומר במהלכה מטף כיבוי התפוצץ בעת עבודת תחזוק. מדובר בתאונת עבודה חריגה במיוחד וככל הנראה הפיצוץ התרחש במטף הנמצא בתוך כלי משוריין, והוא למעשה חלק ממערכת הספקטרוניק שתפקידה לכבות אש בתוך תא הלחימה במקרה של שריפה בכלי.

בעבר היו אירועים ותקלות שהופעלה המערכת ללא שפרצה שריפה כתוצאות מתקלות טכניות חריגות, אבל מקרה של פיצוץ אחד המטפים בתוך הכלי, תוך כדי עבודה שמתבצעת ברכב המשוריין, היא חריגה ומסוכנת במיוחד והובילה לפגיעה הקשה בשי שספג פגיעות ישירות כתוצאה מפיצוץ המיכל.