מתיחות בדרום: צה"ל הודיע כי כלי טיס וטנק של צה״ל תקפו הלילה (שבת) מספר מטרות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה, בהן מוצב ועמדות צבאיות, בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. מוקדם יותר הלילה נפלה רקטה בשטח פתוח בשדרות, מאחורי שכונה בבנייה. באירוע לא היו נפגעים אך כתוצאה מהנפילה נגרמה שריפה ושתי נשים לקו בחרדה.

זמן קצר לפני כן נשמעו אזעקות צבע אדום  בשדרות, בכפר איבים ובקיבוץ אור הנר בעוטף עזה. צה"ל הודיע כי זוהו חמישה שיגורים משטחי רצועת עזה לעבר שטח ישראל. ‏על פי ההערכות כל חמש הרקטות שנורו משטח הרצועה התפוצצו בשטחים פתוחים בעוטף עזה. 


מוקדם יותר היום נהרגו שני נערים פלסטינים במהלך עימותים עם צה"ל על גדר המערכת ברצועת עזה. מעל ל-6,000 פלסטינים הפגינו היום בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, במסגרת יום השישי ה-73 לצעדות השיבה אל הגדר. המפגינים השליכו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, שני רימונים הושלכו לעבר ג'יפים צבאיים ממזרח לחאן יונס. כמו כן, שני פלסטינים נעצרו על ידי חיילי צה"ל לאחר שניסו לחצות את הגדר.



פלסטינים מתפרעים בגבול עזה. צילום: רשתות ערביות
פלסטינים מתפרעים בגבול עזה. צילום: רשתות ערביות



משרד הבריאות בעזה דיווח כי עלי סאמי אל-אשקר בן ה-17 וחאלד אל רבעי בן ה-14 נהרגו, וכ-76 פלסטינים נפצעו במהלך העימותים עם הכוחות, בהם 46 כתוצאה מירי חי. 



דובר חמאס אסמעיל רדואן אמר במהלך ההפגנות, כי "הביטחון של ההתנגדות ועזה הם קו אדום". ארגון הטרור מסר כי "אנו מטילים את האחריות המלאה על הכיבוש לאור הפשעים והפגיעה בדם המפגינים בדרכי שלום בצעדות השיבה". גם הג'יהאד האיסלאמי הטיל את מלוא האחריות על "הכיבוש הפושע".



החמ"ל המשותף של הפלגים הפלסטינים התייחס גם הוא להרג הצעירים ואמר כי "פלגי ההתנגדות מגנים בחריפות את הירי לעבר ילדים במרחק של 600 מטרים מהגדר. אנו רואים בכך תקיפה ברורה של ישראל".

ביום שישי שעבר נפצע חייל צה"ל באורח קל מרסיסים של רימון מאולתר שהושלך לעבר ג'יפ בו נסע במהלך העימותים על גדר המערכת ברצועת עזה. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. ככל הנראה, החייל ירד מן הג'יפ ואז נפגע מן הרימון שהושלך לעברו.