על רקע האירועים הביטחוניים האחרונים מול חיזבאללה בלבנון, ממשיך גם היום (שלישי) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לאיים על ישראל בתקיפת תגובה. "לא נותרו עוד קווים אדומים בכל הקשור להגנה על לבנון מפני האגרסיביות הישראלית", אמר נסראללה, וציין כי "ללבנון יש הזכות להגן על מדינתה מול התקיפות הישראליות". 



כמו כן נסראללה אף טען בנאומו כי כל תקיפה על איראן "תהרוס את האזור", והוסיף: "אם אתם חושבים שתקיפה על איראן תסיים את ההתנגדות, אני מבטיח לכם את ההפך. בעקבות תקיפה כזאת ישראל תחדל מלהתקיים". בהמשך נסראללה כינה את צה"ל - "צבא הוליוודי", וטען כי "למדנו לקח מהמופע שעשיתם". 



אמש הודיע צה"ל כי רחפן ישראלי הופל במהלך הלילה ליד הכפר ראמיה שבדרום לבנון על ידי חיזבאללה. בהודעה שפרסם הארגון בערוץ הטלוויזיה שלו, אל מנאר, דווח כי הרחפן נמצא בידי הארגון. 



לפני כשבוע וחצי ירה ארגון הטרור טיל נ"ט על כוחות צה"ל המוצבים בגבול לבנון. הירי בוצע לעבר עמדה של צה"ל ביישוב אביבים ולעבר רכב אמבולנס, ונגמר ללא נפגעים בצד הישראלי. בתגובה לירי זה צה"ל תקף את החוליה מהאוויר באמצעות כ-100 פגזי ארטילריה. 



בצה"ל הייתה היערכות לקראת תקיפה של חיזבאללה, זאת לאחר איומים חוזרים ונשנים של נסראללה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתגובה לתקרית כי "אנחנו הותקפנו בכמה טילי נ"ט והגבנו באמצעות פגזים. בהתייעצויות לגבי המהלך הוריתי להיות מוכנים ובהתאם להתפתחויות נגיב. אין לא אף נפגע, לא פגוע ולא שרוט".