ההסלמה הביטחונית בדרום נמשכת, לאחר שגם אתמול נמשך הירי לעבר ישראל. בשעות הצהריים נורו שלוש רקטות מהרצועה לעבר חוף אשקלון, לפחות שתיים מהן התפוצצו בשטח ישראל. בתגובה, ירו טנקים של צה”ל לעבר עמדות של חמאס. בעזה דיווחו על ארבעה פצועים קל. 

בשעות הלילה נשמעו שתי אזעקות שווא במושבים זיקים ומבקיעים שבחוף אשקלון. דובר צה"ל מסר כי באזעקה בקיבוץ זיקים בוצע ניסיון יירוט ללא צורך. כמו כן, דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל. 
 
רקטה אחת נפלה אתמול בחצר בית וגרמה לנזק. נפילה נוספת אותרה בחממה בשטחים החקלאיים של אחד היישובים הסמוכים לרצועה. בערב שוב נשמעו אזעקות בחוף אשקלון, אך לאחר בדיקה התברר כי מדובר באזעקות שווא.
 
בלילה שבין שלישי לרביעי תקפו מטוסי חיל האוויר 15 מטרות ברצועת עזה. בין היעדים - מנהרה התקפית ומטרות של הכוח הימי של חמאס. זאת, בתגובה לירי לעבר אשדוד ואשקלון במהלך נאומו של ראש הממשלה בכנס בחירות באשדוד.
 

למרות מספר המטרות הגבוה יחסית שהותקפו אתמול, התקיפות אינן מבטאות עליית מדרגה מבחינת מדיניות התגובה של ישראל. ערב הבחירות בישראל לא מעוניינים להיגרר לעימות ברצועה, ולכן התגובה הישראלית הייתה מאופקת מאוד. לישראל ברור כי מי שמבצע את הירי הוא ארגון הג’יהאד האסלאמי, אך היא ממשיכה לפגוע במטרות של חמאס ולא באלה של הג’יהאד.
 
במערכת הביטחון מעריכים כי המתיחות הגבוהה תימשך גם בימים הקרובים. גורמים במערכת הביטחון מוסיפים כי הג’יהאד האסלאמי מעוניין להשפיע על הבחירות בישראל, במיוחד לאחר שקיבל עידוד מההשפעה הגדולה של ירי הרקטות לעבר אשדוד במהלך נאום ראש הממשלה.
 
הכוננות הגבוהה בדרום צפויה להימשך גם בימים הקרובים, לצד היערכות מוגברת של מערך ההגנה האווירית באזור הדרום. בצה”ל לוקחים בחשבון גם אפשרות שארגוני הטרור ברצועה ינסו לבצע פיגועים נגד כוחות צה”ל הפועלים באזור הגדר, ובהתאם לכך מתודרכים הלוחמים בשטח.