נמשכת המחלוקת בין ישראל לרוסיה בסוגיית התקיפות של יעדים איראנים בסוריה ועיראק, זאת למרות פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך דווח הערב (שישי) ב"אינדפנדנט ערבייה". על פי הדיווח, בתקופה האחרונה מוסקבה מנעה מישראל לבצע שלוש תקיפות על מוצבים סורים, ואף איימה להפיל מטוסים ישראלים על ידי מטוסי קרב או באמצעות סוללות S400. המקור המצוטט בדיווח טוען כי דבר דומה קרה פעמיים, וציין כי בחודש שעבר מנעה מוסקבה מתקפה על מוצב סורי בקאסיון, בו מוצבת כאמור סוללת S300. 
עוד נטען כי נמנעו מתקפה נוספת שתוכננה לשבוע לאחר מכן על מוצב סורי באזור קוניטרה וכן מתקפה שלישית על אתר סורי רגיש בלטקייה. ההתפתחות הזו היא שדחפה את נתניהו לערוך ביקור בזק ברוסיה כדי לנסות ולשכנע את פוטין להתעלם מהתקיפות הישראליות בסוריה. לדברי המקור הרוסי פוטין הודיע לנתניהו כי ארצו לא תאפשר פגיעה בצבא של המשטר הסורי או באמל"ח המועבר אליו, שכן אישור זה ייתפרש כהנחה לישראל - מפני שמבחינת הרוסים הם מנסים להציל את המשטר הסורי. 
כלי התקשורת הבריטי-ערבי דיווח כי נתניהו ניסה להעביר מסר חיובי מהפגישה באמצעות שיתוף הפעולה בין המדינות ואף ניסה לנצל את הדבר לקמפיין שלו, אך הדבר לא צלח. מקורות ישראלים ששוחחו עם העיתון כינו את הפגישה בין השניים - "כושלת". הם טענו כי מתבצעת בדיקה מחודשת בכל הקשור לבתקיפות בסוריה ובעיראק, מאחר והפומביות שניתנה להן הביכה את הרוסים בצורה קשה בפני בנות בריתן באזור - סוריה, איראן והמליציות הנלחמות לצידם בסוריה. 

המקור הרוסי אמר כי "פוטין הביע מורת רוח מהצעדים האחרונים של ישראל בלבנון" ואף הדגיש בפני נתניהו שהוא "דוחה על הסף תוקפנות על הריבונות הלבנונית", דבר שלא נשמע בעבר מפי פוטין. עוד ציין כי פוטין מרגיש שמישהו מרמה אותו בסוגיית סוריה ולבנון והוא לא יעבור על זה בשתיקה. לדבריו, נתניהו הוזהר מהאפשרות של תקיפה חוזרת של המטרות הללו בעתיד. 
האתר הבריטי-ערבי מוסיף עוד כי המקורות השראלים אמרו דברים דומים בסוגייה והביקור בא כדי להוריד את הגודל המחלוקת בין המדינות למחלוקת טקטית ולא עקרונית.