אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי החליט להכיר במשפחתה של סרן תמר אריאל ז"ל, שנספתה בסופת השלגים בנפאל באוקטובר 2014, ‏כמשפחה שכולה של חלל צה"ל. בהודעת משרד הביטחון נמסר כי "ההכרה בסרן אריאל ז"ל, שנקברה בבית העלמין הצבאי במשואות יצחק, נתקבלה בתום בחינה מעמיקה של גורמי המקצוע במשרד הביטחון ולאחר שהוצגו בפני המשרד ראיות חדשות המעידות כי תמר ז"ל נספתה במהלך ניסיון להציל חיים של אחרים. זאת מכוח חוק תגמול לחייל הנפגע בהצלת חיי הזולת (תשכ"ה 1965)".



עוד נמסר: "הודעה נמסרה למשפחתה של תמר. משרד הביטחון וצה"ל משתתפים בצער המשפחה, ימשיכו ללוותה ולהעניק את כל התמיכה והסיוע הנחוצים".


לפני כשנה הוצגו הראיות המוכיחות כי תמר סייעה להצלת חיים במהלך האסון וחוק הצלת הזולת למעשה מהווה את הבסיס החוקי להחלטה והראיות החדשות אפשרו להכיל אותו למקרה זה. כאמור משפחתה קיבלה את החלטת משרד הביטחון כבר בתחילת השבוע.
 

כזכור, באוקטובר 2014 יצאה אריאל לחופשה וטסה עם חברים לטיול בהרי ההימלאיה שבנפאל. במהלך הטיול בטרק סובב אנאפורנה הקבוצה נקלעה לסופת שלגים קשה והיא ושלושה מחבריה נספו. אחרי מותה הועלתה לדרגת סרן.
אריאל התקבלה לקורס טיס ב-2009 ובתום השנה הראשונה צורפה למגמת טייסי קרב בקורס. בטיסת הסולו הראשונה שלה על מטוס האימונים T-6 טקסאן II, המכונה בחיל האוויר הישראלי "עפרוני", במהלך הנחיתה, נאלצה לנטוש בשל תקלה, נפצעה בגב ונזקקה לחצי שנה של התאוששות. עם החלמתה שבה לקורס הבא וצורפה למגמת נווטי קרב בקורס 165, כשבמקביל למדה לתואר ראשון בפוליטיקה וממשל.
בינואר 2013 סיימה את הקורס, "הנווטת הדתייה הראשונה בצבא" ופורצת דרך לבנות המגזר הדתי, כלשון עיתוני התקופה. אריאל ז"ל הוצבה כנווטת בטייסת העמק והתפקיד המשמעותי ביותר שמילאה בה היה פיקוד על גף מודיעין וניווט, האחראי על הפקדת החומר לטיסה. הספיקה לשרת כנווטת בטייסת במשך כשנה, והשתתפה בשלושים ושלוש גיחות מבצעיות, אשר עשרים ואחת מהן נערכו במבצע "צוק איתן" ביולי-אוגוסט 2014, נגד החמאס ברצועת עזה. ההשתתפות כללה גיחות תקיפה לאורך כל המבצע, פיקוד על גף מודיעין וניווט, והשתתפות במאמץ המבצעי בבור של חיל האוויר. בתום המבצע נבחרה על ידי מפקד הטייסת כלוחמת המצטיינת של היחידה.