"רחפן של צה"ל זה לא": בהמשך לדיווחים הסוריים על הפלת רחפן ישראלי כביכול בשטחה, דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי פרסם פוסט הערב (שבת) בחשבון הפייסבוק שלו השולל את ההיתכנות הרווחת בסוכנות הידיעות סאנא הסורית כי המל"ט אכן ישראלי. "האם יכול להיות שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?", כתב אדרעי בתחילת הפוסט.



"היום ראינו הוכחה של הסורים לכך שקאסם סולימאני עושה בסוריה מה שהוא רוצה ובטח לא מספר על כך למשטר אסד", כתב עוד, והצביע לעבר האדם העומד בראש כוחה הצבאי של הרפובליקה האסלאמית של איראן, משמרות המהפכה. "הרחפן שהסורים טענו הבוקר שהופל באזור החרמון הוא באופן מפתיע באזור ממנו ניסו אנשיו של סולימאני מכוח קודס וביניהם גם שני הלבנוניים, לבצע את פיגוע הרחפנים לפני כחודש ולא הצליחו", הוסיף.



 


דובר צה"ל בערבית מכחיש כי מדובר בכלי טיס ישראלי: "רחפן של צה"ל זה לא. האם מדובר בחומר נפץ איראני נוסף שפועל באופן לא מתואם ברמת הגולן הסורית?", כתב. "תודה לסוכנות הידיעות הסורית סאנא על הצילומים", המשיך, וסיכם: "בעזרתכם קיבלנו הוכחה נוספת שמראה את אופי הפעילות האיראנית במרחב".

כזכור, סוריה טענה הבוקר שכוחות צבא אסד הפילו רחפן ממולכד סמוך לגבול עם ישראל, על פי דיווחים בסוכנות הידיעות הסורית סאנא. לפי הדיווח, חיילים סורים מצאו את הרחפן הממולכד, שהיה חמוש בפצצות מצרר, ופירקו אותו לחלקים.