הותר לפרסום: במהלך פעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל אותרו ונעצרו המפגעים אשר ביצעו בחודש שעבר את פיגוע הטרור במעיין דני (עין בובין) הסמוך ליישוב דולב בבנימין, בו נרצחה רינה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה. המפגעים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הינם פעילי ארגון החזית העממית, אשר תכננו וביצעו את הפיגוע וכן חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

חברי החולייה הם סאמר מינא סלים ערביד, תושב רמאללה כבן 44, מבכירי הארגון בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החזית העממית ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. הוא עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

במהלך חקירתו, ערביד דיווח כי אינו חש בטוב, ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים ומצבו מוגדר קשה מאוד. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים. 

לוחמי צה"ל במהלך המעצר. צילום: דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במהלך המעצר. צילום: דובר צה"ל
קסאם עא כרים ראגח שבלי פעיל הארגון בן 25 המתגורר בכפר כובר נעצר בעבר בחשד למעורבות בפעילות טרור.  קסאם ייצר את החומר ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח. יזן חסין חסני מג'מאס פעיל הארגון כבן 25 המתגורר ברמאללה. הוא נעצר בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל. חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, כבן 21, תושב ביר זית הוא פעיל ארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית.
 ‏

השלושה, בראשותו של ערביד, תכננו לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית ואשר פוצץ בשטח על ידי כוחות הבטחון. מהשב"כ נמסר כי "חקירת התשתית נמשכת". מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעל לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים".

לוחמי צה"ל במהלך המעצר. צילום: דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במהלך המעצר. צילום: דובר צה"ל


משפחת שנרב התייחסה לתפיסת החולייה: "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים. אנו קוראים לממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לכל מטייל בכל מקום, ולבנות חיים בכל מקום שבו ביקשו לקחת חיים; ומעם ישראל - להמשיך לחיות, לטייל ולהוסיף טוב בכל רחבי ארצנו האהובה".



יו"ר כחול לבן, בני גנץ הגיב לדיווח אודות מעצרם של חברי החוליה שרצחו את רנה שנרב ז"ל בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את כוחות הביטחון על מעצר חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע בו נרצחה רנה שנרב ז"ל. גם הערב קיבלנו תזכורת לכך שכוחות הביטחון- צה"ל, השב"כ והמשטרה פועלים ללא הרף בכדי להגן עלינו, וישימו ידם על כל מחבל".