מפקד כוח קודס קאסם סולימאני חשף בראיון ששודר הערב (שלישי) בטלוויזיה האיראנית כי במהלך מלחמת לבנון השנייה מל"ט ישראלי חג מעליו ומעל נסראללה, אך לא ביצע ירי. "לחזבאללה היה חדר מבצעים בלב הדאחייה. באחד הלילות, בשעה 23:00, יצאנו אני, נסראללה ומורנייה מבניין בדאחיה מחשש שיפציצו אותו, ומזל"ט ישראלי חג מעל הראש שלנו. כאשר הגענו לרכב שהביא עימאד – המזל"ט התמקד על הרכב". כמו כן, הוא הצהיר כי "משמרות המהפכה הביסו את צבא ארצות הברית".

כאמור, מדובר בתיעוד נדיר של הבכיר שאינו מרבה להתראיין. סולימאני ציין כי "איראן צריכה לפעול בחוכמה, כפי שעשינו ב-20 השנים האחרונות שבהן הבסנו את האויב עם אסטרטגיות שונות".
נסראללה. צילום: AFP
נסראללה. צילום: AFP
לפני כשלושה שבועות דווח כי סולימאני ביקר בחשאי בעיראק ואף קיים מוקדם יותר השבוע פגישות עם המליציות הקרובות לאיראן. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, הוא דן בין היתר בדרכי תגובה אפשריות לתקיפות האחרונות באזור, המיוחסות על ידי גורמים זרים - לישראל.
על פי הדיווחים, מפקד כוח "אל קודס" הגיע לעיראק בחשאי ונפגש עם רה"מ לשעבר נורי אל מלכי, וראש הזרוע הצבאי "באדר", חבר הפרלמנט האדי אל אמירי, ראש ה-PMF, פאלח פאיד, ואת מקורבו , אבו מאהדי של מוהנדס ובכירים נוספים. על פי התקשורת בעיראק, סולימאני קרא לכוחות המיליציות לתקוף אינטרסים של ארה"ב בעיראק. מקורות אחרים  דיווחו כי הביקור עסק בהתקפות המל"טים האחרונים באלמוכבל, על גבול עיראק-סוריה.