אלוף במיל' נעם תיבון, מפקד אוגדת איו"ש לשעבר, התראיין הערב (חמישי) בתכנית "שש עם עודד בן עמי" בערוץ 12 בעניין המהומות ביצהר, בהן תקפו מתנחלים את חיילי צה"ל ופצעו לוחם. "אני לא מכיר את הצעירים הללו אישית, אבל אני רוצה לדבר על התופעה", אמר האלוף במילואים, "בפירוש לא מדובר בעשבים שוטים או באיזשהו קומץ. יש כאן תופעה שקיימת תקופה מאוד ארוכה והיא מקבלת תמיכה לוגיסטית ורבנית מאנשי יצהר והמועצה האזורית שומרון. באופן כללי, אלו כספי המיסים של כולנו וזה מה שכל כך רגיש בתופעה הזו".



כשנשאל "למה הם תוקפים את כוחות הביטחון?", השיב תיבון: "צריך להפסיק בשפה המכובסת. מדובר בקבוצה אלימה ועבריינית שיש בתוכה גם מחבלים. מי שתוקף חיילי צה"ל הוא מחבל. כל שפה אחרת או גלגול עיניים, מאפשרים לתופעה הזו להימשך. האנשים האלה לא מכירים במדינה ובסמליה, ולא מאמינים בצה"ל כריבון. התגובה, לצערי, לא מספיק נחרצת וקשה".



לדבריו, "זה הכל מתחיל במדיניות. היא צריכה להיות ברורה עם הוראות ברורות כדי להפסיק את התופעה. צריך לדרוש מאנשי יצהר להחליט באופן ברור אם הם תומכים בצבא או שהם ממשיכים לתמוך בנוער הגבעות. אי אפשר גם וגם. צריכה להיות מדיניות ברורה. שומעים הרבה פוליטיקאים שמגנים, ודקה אחרי זה הם דואגים שיגיע כסף לשם. רק כשהאוכלוסייה הנורמטיבית תדחה אותם יהיה סוף לתופעה הזו".



לסיכום קבע כי "לתקוף מג"ד בצה"ל, מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני, זה פשע. מי שעשה את זה צריך להיענש ולהיאסר. ככה זה עובד. ברגע שמחבקים וכו' - ראינו. יומיים אחרי זה שוב תקפו את חיילי צה"ל. רק טיפול נחוש, עד הסוף, עד הכלא - רק זה יפתור את הבעיה".