רוני דניאל הוא הפרשן הצבאי הבכיר של 'חדשות 12', מגיש ברדיו 103fm כבר שנים רבות, ומוביל את תוכנית 'הקבינט' מדי חמישי בבוקר לצד אלון בן דוד ויואב לימור. בתוכניתם הבוקר (חמישי) ציפתה לו הפתעה מיוחדת. לקראת יום הולדתו ה־72 של דניאל, שיצוין בשבוע הבא, החליטו המגישים לנטוש את סדר היום הפוליטי והביטחוני ולפתוח את השידור באופן שהשאיר את שועל התקשורת הוותיק ללא מילים. על קו השידור עלתה זיוה, אמו של דניאל, שתחגוג בקרוב יום הולדת 94. "תגידו, אתם השתגעתם?", שאל רוני, והוסיף בהכנעה: "אמא, בוקר טוב".



"התקשרנו לשאול איך את מתרשמת מהתקדמותו של הילד והאם את מרוצה ממנו", שאלו לימור ובן דוד, שנענו בחיוב. "אנחנו מנסים להבין כבר הרבה זמן למה", הוסיפו. האם החמיאה בדרכה: "הוא היה בסדר גמור. הוא היה מצוין ונשאר מצוין. אני חוגגת לו בשישו ושימחו". דניאל הוסיף: "אמא, אני נורא אוהב אותך. את פשוט אישה נפלאה ואל תתני לשני החברים שלי לגרור אותך לשטויות". לדבריו, "אנחנו לא חוגגים ימי הולדת, גם סנדוויץ' יהיה בסדר".





הרביץ למפקד, גנב אוטו


אחותו של רוני דניאל, לילי, הבוגרת ממנו בשנתיים, שוחחה אף היא עם המגישים. דניאל הזהיר אותה: "שני החבר'ה שלי עושים קונץ ורוצים למשוך דברים רעים עלי"), אבל היא לא היססה להודות: "רוני היה ילד שובב. עשה הרבה שטויות אבל הוא נשמה טובה. כשהיה בקורס מ"כים היה מפקד שהתעלל באיזה בחור, רוני לא אהב את זה ובסוף הקורס הוא נסע למקום שהבחור הזה גר והרביץ לו מכות".



ככל שהתקדמה השיחה, ולשמחת המגישים, הוסיפה לילי פרטים מביכים על אחיה הצעיר. "אני הייתי שמחה אם היה בא יותר לבקר את אמא שלו - אבל זו בעיה שלי, לא שלו", הודתה, והוסיפה: "תדברו עם זה שרוני גנב לו את האוטו בקיבוץ". שמו של קורבן הגניבה, אגב, היה יצחק טבנקין המנוח, ח"כ לשעבר ומאבות התנועה הקיבוצית.