אדם הצית הלילה (בין חמישי לשישי) אוהל של כוחות משמר הגבול/משטרת ישראל המוצבים בגבעת "כיפה סרוגה" הסמוכה ליצהר במטרה לאכוף את צו שטח צבאי סגור. החשוד נמלט מהמקום, כוחות מג"ב סורקים את האזור. מהמשטרה נמסר כי אין נפגעים באירוע. 
כזכור, בשבוע האחרון שני אירועי תקיפת חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, סמוך להתנחלות. בשעות הבוקר, פינו כוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי מספר צריפי עץ והרסו מבנה בלוקים קטן בגבעת "שבח הארץ", הסמוכה ליישוב. במג"ב הבהירו כי מדובר במבנים שאינם משמשים למגורים. במקום יש ציוד רב, הכולל שולחנות, ספסלים וכלים, שיוחרם על ידי הכוחות בשטח.
בלילה שבין שבת לראשון הותקף לוחם על ידי 30 מתנחלים, תושבי מאחז באזור יצהר, שיידו אבנים לעברו ואף ניקבו צמיגים של רכב צה"לי. יומיים לאחר מכן שוב יידו מתנחלים אבנים על כוחות הביטחון, כאשר הפעם המטרה הייתה חיילי מג"ב.

שני המקרים התרחשו זמן קצר לאחר מעצרו של תושב יצהר, בחשד שחסם רכב צבאי של מפקד גדס"ר גולני. התושב פתח את הדלת של הג'יפ ואיים על נוסעי הרכב, בהם, כאמור, גם המג"ד.
לאחר המקרים הוחלט בפיקוד המרכז להעביר שתי פלוגות מג"ב להתנחלות יצהר. שתי הפלוגות הועברו מגזרת תפוח שנמצאת גם היא בחטיבת שומרון, והחליפו את כוח צה"ל שנמצא כרגע ביישוב.