מספר כלי רכב התגלו הבוקר (שישי) בכפר יתמא בשומרון כאשר הם מושחתים ועליהם כתובות שרוססו ובהם נכתב בין השאר "ד"ש מהגבעה ביצהר" ו-"שטח צבאי סגור". האירוע מגיע לאחר שהלילה הוצת אוהל של כוחות משמר הגבול המוצבים בגבעת "כיפה סרוגה" הסמוכה ליצהר במטרה לאכוף את צו שטח צבאי סגור. החשוד נמלט מהמקום.



גורם ביטחוני אמר בעקבות המקרה כי "אותם נערי גבעות שהציתו הלילה אוהל של לוחמי מג"ב בגבעת "כיפה סרוגה" ביצעו הלילה פעילות תג מחיר בכפר הפלסטיני יתמא. הפעולות העברייניות הללו לא יעברו לסדר היום והן יענו בפעילויות מבצעיות נחושות למיגור התופעה. עוד הוסיף הגורם הביטחוני שזו "שעת מבחן להתיישבות בשטחי יו"ש שברובה שומרת חוק. על המנהיגים הדתיים והמקומיים לגנות בכל תוקף את התופעה ולשתף פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק".

כזכור, בשבוע האחרון אירעו שני מקרים של תקיפת חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, סמוך להתנחלות. בשעות הבוקר, פינו כוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי מספר צריפי עץ והרסו מבנה בלוקים קטן בגבעת "שבח הארץ", הסמוכה ליישוב. במג"ב הבהירו כי מדובר במבנים שאינם משמשים למגורים. במקום יש ציוד רב, הכולל שולחנות, ספסלים וכלים, שהוחרם על ידי הכוחות בשטח.



בלילה שבין שבת לראשון הותקף לוחם על ידי 30 מתנחלים, תושבי מאחז באזור יצהר, שיידו אבנים לעברו ואף ניקבו צמיגים של רכב צה"לי. יומיים לאחר מכן שוב יידו מתנחלים אבנים על כוחות הביטחון, כאשר הפעם המטרה הייתה חיילי מג"ב.שני המקרים התרחשו זמן קצר לאחר מעצרו של תושב יצהר, בחשד שחסם רכב צבאי של מפקד גדס"ר גולני. התושב פתח את הדלת של הג'יפ ואיים על נוסעי הרכב, בהם, כאמור, גם המג"ד.לאחר המקרים הוחלט בפיקוד המרכז להעביר שתי פלוגות מג"ב להתנחלות יצהר. שתי הפלוגות הועברו מגזרת תפוח שנמצאת גם היא בחטיבת שומרון, והחליפו את כוח צה"ל שנמצא כרגע ביישוב.