המרגלת מרסל ניניו, שהלכה לעולמה ביום רביעי בגיל 89, הובאה הבוקר (שישי) למנוחות בבית העלמין בקיבוץ עינת. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד לה בציוץ שפרסם בטוויטר: "גיבורת ישראל מרסל ניניו הובאה היום למנוחות. מרסל פעלה באומץ לב ובמסירות נפש למען ביטחון ישראל כחלק מרשת ריגול שפעלה במצרים בשנות ה-50. היא ריצתה על כך 15 שנות מאסר במצרים, לפני ששבה לישראל. בשם כל אזרחי ישראל - אני מצדיע לה בהערכה ובהוקרת תודה. יהי זכרה ברוך".



בהלווייתה ספדו לניניו ראש המוסד יוסי כהן, וכן תמי ארד, רעייתו של הנווט השבוי רון ארד. "זכיתי והחמצתי. זכיתי להכיר אותך והחמצתי כי הכרתי אותך מאוחר מדי. צלולה עד הרגע האחרון, שנונה, שומרת על חוש הומור בריא, סקרנית, מתעדכנת בחדשות באנגלית ובצרפתית ומבינה בערבית את מה שאנחנו צריכים היינו להבין". עוד אמרה ארד כי ניניו הייתה כזו ש"מעריכה אנשים כנים, ועם זאת תמיד שומרת על נימוסים אירופאיים", אמרה ארד.





ניניו נמנתה על חוליית המרגלים שפעלה בפרשת "עסק הביש". חברי החוליה פעלו מספר שנים במצרים כתאים רדומים. כאמור בסיס ההקמה של החוליה, היה הרצון של ישראל לסייע בהפלת משטרו של המלך המצרי פארוק, בתקווה כי משטר אחר, דמוקרטי יותר, יהיה נוח לישראל. אולם, משטרו של המלך פארוק הופל לבסוף בשנת 1952, בהפיכה של כת קצינים טעות טקטית גרמה לחשיפת אחד מחברי החוליה, וכשל במידור הוביל לחשיפה ומעצר שאר החברים.



ניניו נכלאה בכלא המצרי ושוחררה ב-1968. לאחר שחרורה הגיעה ארצה והוענקה לה דרגת סגן אלוף בחיל המודיעין. היא למדה עברית באולפן ולאחר מכן ספרות אנגלית ואמריקאית ותולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1971 התחתנה עם אלי בוגר. השושבינה בחתונתה הייתה ראש הממשלה, גולדה מאיר. הם חיו שנים רבות ברמת השרון. נישואיה בישראל היו הפרסום הראשון שהותר על ידי הצנזורה לכך שחברי הרשת מצויים בארץ. היא התגוררה בהוד השרון עד לפטירתה באוקטובר 2019.