הורי החיילים אשר נעצרו בחשד לתקיפת צעירים מהמגזר הבדואי בתחנת דלק ליד רהט, פנו הערב (שבת) לרמטכ"ל, אביב כוכבי, בו הם קובלים על היחס המחפיר לילדיהם. לטענת ההורים, החיילים נעצרו בצורה משפילה ומבזה וזאת בשעה שבצעו פעילות מבצעית תוך הפקרת הגזרה.



עוד טוענים ההורים כי במהלך החקירה הוכח כי לפחות חלק מהתלונות הן שקר מוחלט. החוקרים, לא פעלו בכדי לחקור את תלונות השווא. מארגון בצלמו המלווה את משפחות החיילים נמסר: "לא נפקיר את חיילי צה"ל שעשו מה שמצופה מכל חייל. לצערנו המערכת במקום לגבות אותם ולחקור את התוקפים בוחרת לעצור ולהשפיל את המותקפים - חיילי צה"ל. ארגון בצלמו יפעל לחשוף את האמת".




קטע מהמכתב אשר שלחו הורי החיילים לרמטכ"ל. צילום מסך
קטע מהמכתב אשר שלחו הורי החיילים לרמטכ"ל. צילום מסך



התקרית התרחשה
בלילה שבין שלישי לרביעי סמוך לשעה 1:30, אז הגיע מיניבוס ועליו כ-25 חיילים. באותה עת, ישבה במקום קבוצה של צעירים בני 17 עד 25 מהעיר הבדואית רהט שפיצחו גרעינים ושוחחו ביניהם. על פי החשד החיילים התקיפו את היושבים במקום על רקע גזעני ואף היכו אותם עם נשקם.
אחד המותקפים סיפר ל"מעריב": "הם התחילו לקלל, אמרו שבכל מקום שאליו אנחנו מגיעים רואים ערבים, 'ערבים מסריחים', 'מוות לערבים'. אמרנו להם, תוך שאחד מאיתנו מצלם את התקרית, 'למה אתם מקללים', ואז כל החיילים התחילו לתקוף אחד מאיתנו, כאשר אחד מהם איים עם נשק על הראש. ראינו את המוות מול העיניים. הם לא הסתפקו בכך. כאשר המתדלק הערבי ניגש כדי להפריד, הם תקפו אותו גם בקת של הרובה, ולאחר מכן ניגשו לאדם שמתדלק את רכבו, שצעק להם 'אני יהודי כמוכם', ורק כך הוא ניצל. ההתנהלות שלהם הייתה מתוך גזענות ושנאת ערבים".
אביו של הקטין בחבורה סיפר: "החיילים היו עם כיפה על הראש, והפגינו גזענות מכוערת. הבן שלי שאל את אחד החיילים 'מה אתה אומר' ואז הוא התנפל עליו בגיבוי חיילים אחרים, שהתחילו לתקוף אותו. הם שברו לו את הטלפון עמו הוא צילם. הבן שלי סובל מסיוטים עד עכשיו. יש לו סימן של רובה על הגוף".
המתדלק וחבורת הצעירים הערבים ניגשו לקבל טיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. לאחר מכן הם ניגשו לתחנת משטרת רהט והגישו תלונה.