סאמר ערביד, החשוד בהיותו ראש חוליית הטרור שרצחה את רנה שנרב ז"ל בפיגוע במעיין דני בחודש אוגוסט, צפוי להשתחרר היום (חמישי) מבית החולים הדסה הר הצופים. עם שחרורו ישוב להמשך המעצר והחקירות.



בספטמבר אושפז ערביד לאחר שהתמוטט במהלך חקירת השב"כ ומצבו הוגדר אנוש. ערביד נחקר בידי השב"כ כשהוא מוגדר "פצצה מתקתקת" והיה חשש שהחוליה שבראשה עמד מתכוונת לבצע פיגועים נוספים. מתלונות שהועברו למשרד המשפטים ולפרקליטות עלה חשד שהעצורים בפרשה מסרו עדות בלחץ של עינויים וכוח לא סביר. במשרד המשפטים החלו בבדיקת האירוע בעקבות התלונה.



לאחר המקרה, חברי הכנסת של הרשימה המשותפת פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירת נסיבות מעצרו ואשפוזו של ערביד בטענה שעבר עינויים בידי השב"כ. במהלך אשפוזו, אחד מסוהרי השב"ס שהשגיחו עליו פלט לידו גז מדמיע.



סאמר מינא סלים ערביד, תושב רמאללה כבן 44, מבכירי ארגון "החזית העממית" בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש הארגוןברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. הוא עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.



הפיגוע במעיין דני הסמוך לדולב התבצע בסוף אוגוסט. רנה שנרב נרצחה, בעוד אביה ואחיה נפצעו. ערביד, כמו יתר שותפיו לחולייה שביצעה את הפיגוע, נתפס בידי כוחות הביטחון בספטמבר.