תל אביב לא היתה "בועה" ובדומה לאזור הדרום, היו במהלך היום שיבושים קשים בחיי היום-יום. הרווח היה של הנהגים שהתקשו להאמין למראה עיניהם. עומסי התנועה הכבדים נעלמו ולעיתים רחובות ראשיים נראו שוממים.
 
בשעות הבוקר המוקדמות נשמעו צפירות בחלק מהאזורים והרחובות התרוקנו. "הגעתי לעבודה בשעה 8.30 ובדרך היתה אזעקה ואז קיבלתי הודעה להמשיך לעבוד מהבית", סיפרה רחלי שהיתה בדרכה למקום עבודתה במגדל משרדים בדרך בגין – "חזרתי לעבוד בביתי בגבעתיים, אבל ההרגשה לא היתה נעימה".
"יצאתי מהבית לעבודה ושמעתי פתאום אזעקות ואחרי זמן קצר הדי פיצוצים", סיפרה אתי, המצוייה בחודשי הריון מתקדמים – "חזרתי לבית ולא יצאתי כל היום".
 

גני הילדים, בתי הספר, הצהרונים, המרכזים הקהילתיים ומועדוני הגמלאים היו סגורים ורבים נותרו בבתיהם. גם בתי הקפה העמוסים בדרך כלל, לא היו הפעם מלאים ובחלק מהמקומות נראו רק כיסאות שוממים. בשוק הכרמל, הנחשב לברומטר התל אביבי היתה תנועת מבקרים דלילה. חלק מהדוכנים לא נפתחו ואלו שהגיעו היו בעיקר תיירים.
 
בצירי התנועה הראשיים תנועת המכוניות זרמה וגם ברחובות היתה תנועה דלילה של עוברים ושבים. לקראת הצהריים נסגר דיזנגוף סנטר למבקרים והחנויות באזור היו שוממות. בשדרות רוטשילד היו שישבו על הדשא על רקע השמש הלוהטת, אבל הם נותרו במיעוט.
 
ככל שחלפו השעות, יותר ויותר עוברי אורח נראו ברחובות ובטיילת ובתי הקפה שנותרו פתוחים החלו לראות סוף-סוף יותר לקוחות. "החיים חייבים להימשך", הסביר חיים שהגיע לטיילת התל אביבית.
 
בהנחיית פיקוד העורף נפתחו כבר בשעות הבוקר כ-250 מקלטים עירוניים ברחבי תל אביב והחניון בכיכר הבימה הוכן למקרה חירום לשמש כמקלט הגדול ביותר במזרח התיכון. גם בערים הסמוכות ההתנהלות היתה במתכונת חירום. הספארי ברמת גן נסגר למבקרים בהנחיית פיקוד העורף.
 
"גם מגרשי הספורט העירוניים הפתוחים היו סגורים. לא היה לנו שיקול דעת. אלה היו ההנחיות של פיקוד העורף. אנשים רבים נשארו בבתים", סיפר מ"מ ראש עיריית רמת גן ליעד אילני.
 
לא רק להורים שהפסידו ימי עבודה היה קשה אתמול. גם לגמלאים שנותרו בבתיהם וחלקם סבלו מבדידות. "ציפיתי נורא להרצאה שהיתה אמורה להיות לפנות ערב, אבל נשארתי מול הטלוויזיה. לא נעים להיות לבד בבית, אבל אין ברירה", סיפרה בקי, תושבת תושבת ותיקה בתל אביב.