לאחר לילה רווי אזעקות ביישובי עוטף עזה והשפלה, ולצד תקיפות תגובה של חיל האוויר הישראלי של מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, המשלחת שנשלחה לקהיר, בירת מצרים, הגיעה להסכמות לכניסתה לתוקף של הפסקת אש בין הצדדים החל מהשעה 5:30 הבוקר, כך על פי דיווחים ערביים שונים. דובר הג'יהאד האסלאמי מוסעב אל-ברים אישר גם הוא כי הפסקת האש נכנסה לתוקף. עם זאת, בישראל טרם הגיבו להודעה ודקות אחריה נורה מטח רקטות לעבר יישובי העוטף.



בעקבות הפסקת האש, פיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה מלאה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: רשתות ערביות
בכל הארץ למעט עוטף עזה ומרחב לכיש. גורם מדיני אמר על רקע הדיווחים כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות". עוד ציין הגורם: "ישראל השיגה את מטרות המבצע. הג'יהאד האסלאמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר: "האו"ם ומצרים עבדו קשה כדי למנוע מההסלמה המסוכנת ביותר ברצועת עזה להפוך למלחמה". עוד ציין מלאדנוב כי "השעות והימים הקרובים יהיו קריטיים. כל הצדדים חייבים להראות איפוק מרבי כדי למנוע שפיכות דמים. המזרח התיכון לא צריך עוד מלחמות".

יירוט של כיפת ברזל בשמי אשקלון. צילום: רויטרס



בתוך כך, הלילה נהרגו שישה פלסטינים בשכונת דיר אל-בלח ברצועת עזה לאחר תקיפת יעדי טרור על ידי כלי טיס של חיל האוויר. כמו כן, בדובר צה"ל אישרו כי זוהה שיגור אחד נוסף לעבר אשדוד בשעות הלילה, שיורט על ידי כיפת ברזל. במהלך הריצה למקלטים באירוע זה, תינוק ואימו נפלו, והתינוק נפצע באורח קל. 



אמש נמסר מדובר צה"ל כי מתחילת ההסלמה זוהו כי כ-360 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגורים רבים ואחוזי היירוט עומדים על למעלה מ-90%. כ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים ואינם מיועדים ליירוט, על-פי מדיניות היירוט. בתוך כך, לפי דיווח במצרים, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי יגיע לקהיר לפגישה עם המודיעין המצרי, במטרה לדון בהפסקת אש והרגיעה עם ישראל.
בנוסף, דווח מדובר צה"ל כי מתחילת ההסלמה בוצעו מספר תקיפות לעבר חוליות שיגור בשלבי שיגור והכנות לשיגור. בתקיפות סוכלו 26 פעילי טרור, רובם מארגון הגא״פ. הפעולות בוצעו בשיתוף פעולה בין פיקוד הדרום, חיל-האוויר ואגף המודיעין במאמץ למניעת שיגורים לעבר העורף הישראלי.