על רקע דיווחים ערביים לפיהם הושגה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי ובזמן שאזעקות צבע אדום עודן נשמעות ביישובי העוטף, הורה פיקוד העורף הבוקר (חמישי) על הסרת המגבלות ועל חזרה לשגרה בכל רחבי הארץ כולל מערב חבל לכיש. עם זאת, פעילויות חינוכיות לא יתקיימו באזור זה של החבל. ביתר חלקי חבל לכיש ובעוטף עזה טרם ניתן לחזור לשגרה. ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה יקיימו בהמשך היום הערכת מצב שבסופה יוחלט האם להסיר את המגבלות גם בשאר אזורי הארץ.



משרד החינוך הודיע כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף יתקיימו הלימודים היום בכל הארץ, למעט בישובי העוטף ( 5 יישובים) ומערב לכיש (מועצה אזורית חוף אשקלון). במקומות אלה לא יתקיימו לימודים אלא לאחר הערכת המצב כאמור.

באשדוד ישובו התלמידים ללמוד החל מהשעה 09:000 ובבאר שבע, אופקים ונתיבות יחלו הלימודים הבוקר בשעה 10:00, זאת לאחר שבשני ימי הלחימה לא התקיימו לימודים בערי הדרום בעקבות ירי הרקטות.


רכבת ישראל הודיעה כי גורמי הביטחון טרם אישרו את חידוש תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע. על כן תחנות שדרות, אופקים ונתיבות עדיין סגורות.
יתר התחנות והרכבות פועלות בהתאם ללוחות הזמנים הרגילים.
בתוך כך, אלוף אייל אייזנברג, מפקד פיקוד העורף לשעבר, התראיין ב"כאן ב'" והתייחס לעובדה שחמאס לא לקח חלק בסבב הלחימה הנוכחי ושמר על בידול מהג'יהאד האסלאמי.

"מדינת ישראל הולכת ומתעצמת מיום ליום בתחום של ההגנה האזרחית. הבידול בין חמאס לג'יהאד האסלאמי הוא אחד ההישגים פה. אני חושב שמדובר בהישג מוצלח מאוד". 



האם נכון לקחת את ההישג הזה צעד אחד קדימה?
"מדובר בארגון שאינו מכיר במדינת ישראל. הוא אויב מר ופרגמטי שמסתכל על טובתו שלו ורק אחר כך, במקרה הטוב, על טובת אזרחיו. הוא פועל לפי האנטרסים שלו וזה מה שנראה שהוא עושה עכשיו".