סגן שר הביטחון ח"כ אבי דיכטר שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והסביר את היעדים המרכזיים למבצע הצבאי ברצועת עזה, ונגע בגורמים שהביאו לחיסולו של בהא אבו אל-עטא. בהמשך התייחס דיכטר להפרת הסכם הפסקת האש מצד סוררים בג'יהאד האיסלאמי.
 
"אל תתייחס לארגון טרור כמו שאתה מתייחס לצבא של מדינה", אמר דיכטר, "להבדיל אלף אלפי הבדלות, גם במלחמת יום כיפור נלחמנו יממה אחרי שהחלה הפסקת האש". בהמשך דבריו טען: "כולנו מבינים בדיוק מה הפשר של הסבב המלחמתי הזה. שמרנו על סבב קצר, השארנו את חמאס מחוץ לתמונה, והצלחנו לחסל את בהא אבו אל-עטא שלא שיחק לפי כללי המשחק. בהא היה מפתיע אותנו כל פעם מחדש, והיה ברור שיהיה מטח רקטות אחרי החיסול שלו".
 
כששאל אותו משעל איך התנהל החיסול של בכיר הג'יהאד סיפר שהכל התרחש בגלל פליטות פה מיותרות, "הוא ניסה להסתתר, אבל הסיקור התקשורתי הנרחב שלו, והעובדה שהפך לסלב גרמה לו לנסות להסתתר שוב. במשך תקופה ארוכה ניסנו למצוא אותו, אבל ללא הצלחה, מפני שלפעמים יש לך מודיעין טוב, אבל אין לך איך לבצע את פעולת החיסול. הוא עבר ממקום למקום, והיינו חייבים לקבל את המודיעין המדויק שלו".

"בחייהם של טרוריסטים תמיד יש טעויות, ולבסוף מצאנו את זה. נדב ארגמן אמר במסיבת העיתונאים שהכוכבים הסתדרו, ולכן הצלחנו לחסל אותו, אבל מה זה כוכבים? הכל היה בזכות המיומנות של המערכות, החל מחיל האוויר, השב"כ ואמ"ן כמובן. זו הייתה אומנות לשמה".
 

דיכטר ידוע כמומחה סיכולים, ובעברו הייתה לו אפשרות לחסל את כל הצמרת הצבאית של החמאס. "ב־6 בספטמבר 2003 יכולתי לחסל אותם כשהתכנסו יחדיו בבית, לצערי לא אישרו לנו פצצה של טון, והמערכת הצבאית חששה ללכת לכיוון כזה, הפשרה הייתה לתת לנו פצצה של רבע טון, והיא הרסה את הקומה השנייה של אותו הבית, אבל לא את הראשונה. כולם יצאו משם בבת אחת, ויש כאלה שנשבעו שראו את שייח יאסין הולך על הרגליים. אני לא זוכר שהייתה לנו כזו הזדמנות", אמר, "מישהו קרא להם הקרם דה לה קרם, אבל אני מכנה אותם הדרעק דה לה דרעק".
 
כשנשאל דיכטר מה המסר שלו לג'יהאד אמר שלישראל יש פטישים גדולים להלום בהם, "לא כדאי לג'יהאד להמשיך להתגרות בנו. הם יודעים ומבינים את המצב, וגם חמאס, ובגלל זה הם נשארו מחוץ לתמונה. אחרת לא היו ממהרים להסכים להפסקת האש".