השקט בדרום: תושבי אזור באר שבע התעוררו במהלך הלילה (בין שישי לשבת) בעקבות אזעקה שנשמעה לאחר שיגור רקטות מרצועת עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות, ובעקבות השיגורים צה"ל הודיע על תקיפת יעדי חמאס ברצועת עזה. בהודעה נמסר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקע. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה".



עוד נכתב כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש". ממד"א נמסר כי לא היו נפגעים כתוצאה מפגיעת רקטה, וכי הצוותים טיפלו בתשעה בני אדם שנפגעו באורח קל. הפצועים הם חמישה נפגעי חרדה וארבעה שנחבלו במהלך הריצה למרחב המוגן.



למרות שיגורי הרקטות, אין בעמוד הפייסבוק של עיריית באר שבע הודיעו לתושבים כי לאחר התייעצות עם פיקוד העורף, אין שינוי בהנחיות לתושבים. הרקטות גרמו לבהלה בקרב תושבים רבים, שכבר חזרו לשגרה בעקבות ההודעה על הפסקת האש ביום חמישי. צעירים שבילו בליל שבת במועדון ה"פורום" בעיר עצרו את המסיבה ונאלצו להתכופף או לשכב על הרצפה, משום שלא מצאו במקום מרחב מוגן.




בתוך כך, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח כי חמאס והג'יהאד האסלאמי קיימו אתמול ישיבת "התייעצות" בעניין סבב הלחימה האחרון. על פי הדיווח, "האווירה בפגישה הייתה של נזיפות הדדיות, אך היא נגמרה בהפקת לקחים". בנוסף, בעיתון צוינה הערכה שהרגיעה מול ישראל צפויה לקרוס בקרוב.



כזכור, הפסקת האש נכנסה לתוקף ביום חמישי, אולם גם לאחריה עדיין המשיכו שיגורי רקטות לעבר ישראל. אתמול תקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי לאחר שפעילי הארגון שיגרו רקטות לעבר עוטף עזה במהלך הלילה. רק בצהריים חזרה השגרה ליישובי העוטף.