"חמאס ירה את הרקטות ששוגרו במהלך הלילה לבאר שבע", כך מעריכים הבוקר (שבת) במערכת הביטחון. עוד מעריכים כי "הירי בוצע על ידי פעילי חמאס אבל ההנהגה ברצועה לא רצתה בו". שתי הרקטות שנורו לקראת השעה שתיים בלילה יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ובתגובה לשיגורן צה"ל תקף כמה יעדי חמאס ברצועה. בהודעה נמסר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקע. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה".

עוד נכתב כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש". ממד"א נמסר כי לא היו נפגעים כתוצאה מפגיעת רקטה, וכי הצוותים טיפלו בתשעה בני אדם שנפגעו באורח קל. הפצועים הם חמישה נפגעי חרדה וארבעה שנחבלו במהלך הריצה למרחב המוגן.
בתוך כך, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח כי חמאס והג'יהאד האסלאמי קיימו אתמול ישיבת "התייעצות" בעניין סבב הלחימה האחרון. על פי הדיווח, "האווירה בפגישה הייתה של נזיפות הדדיות, אך היא נגמרה בהפקת לקחים". בנוסף, בעיתון צוינה הערכה שהרגיעה מול ישראל צפויה לקרוס בקרוב.