מנהיג חמאס ברצועת עזה איסמעיל הנייה התקשר למזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה, היושב בדמשק, והדגיש בפניו כי "היחסים בין שני הארגונים חזקים". בהודעה חריגה מלשכתו של מנהיג חמאס ברצועה נכתב כי "הנייה ניחם את נחאלה על ההרוגים של הארגון, בראשם ראש החטיבה הצפונית בארגונו בהאא אבו אל עטא". בהמשך השיחה, שהתקיימה לפני ירי הרקטות על באר שבע, הדגיש כי "הדם הטהור יישאר דלק להתנגדות האמיצה של העם הפלסטיני ויישאר כקללה על הכובשים".
שני האישים הדגישו במהלך שיחתם הטלפונית כי "עומק היחסים בין שני הארגונים בא לידי ביטוי גם בשטח" וגם הזכירו את "ההקרבה של ההרוגים והאסירים המורחקים". השניים הדגישו בשיחה את ההתנהלות של הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה בעימות האחרון והעמידה האיתנה של  עזה ותושביה בסיכול תוכנית האויב, זאת למרות "ברוטאליות של התוקפנות והטבח של הכיבוש נגד משפחות שלמות בהן משפחת אבו מלחוס משבט סווארקה". בתוך כך, בנוסף, הנייה ונחאלה הדגישו את הצורך בחיזוק שיתוף הפעולה, התיאום וההתייעצויות בין שני הארגונים ויתר הפלגים הפלסטינים בשלב רגיש זה. הנייה הדגיש כי חמאס יישאר חממה התומכת בכל הפלגים הפלסטינים בכל תנאי. 
כזכור, זמן קצר לאחר התקיפה, שבוצעה בליל חמישי שעתיים לפני כניסת הפסקת האש, דיווחו הפלסטינים כי טיל ישראלי השמיד בית בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה וכי בני המשפחה ששהו בתוך הבית נהרגו. שעות אחדות לאחר מכן, הודיע דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, כי אב המשפחה שנהרג, רסמי אבו מלחוס, היה מפקד חוליית משגרי רקטות של הג'יהאד האסלאמי במרכז הרצועה. אף גורם ברצועה לא אימת את הדברים, והאם האשימו את ישראל ב"תקיפת אזרחים חפים מפשע בעת שישנו בבתיהם"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום חמישי לפנות בוקר, תקף צה״ל תשתית טרור של ארגון הטרור גא״פ בדיר אל בלח. בהתאם למידע שעמד לרשות צה״ל בעת ביצוע התקיפה, לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו כתוצאה מהתקיפה. מידע ראשוני העלה כי בתקיפה נהרג פעיל גא״פ, ככל הנראה מפקד ביחידת הרקטות של הגא״פ, והמידע פורסם גם בדיגיטל בערבית של דובר צה״ל. בירור ראשוני העלה כי המידע לגבי זהותו אינו ודאי. הנושא מתוחקר בצה"ל".
 

כמו כן, דובר חמאס פאוזי ברהום אמר היום כי "ישראל נושאת בהשלכות ובתוצאות של תוקפנותה המתמשכת". לדבריו, בחמאס לא יאפשרו לישראל לבחור את הזמן והמקום של כל מערכה, וכי ההחלטה היא תמיד בידי החמ"ל המשותף של הפלגים בעזה". גורמים ברצועת עזה דיווחו, כי ישיבת חירום נערכה הלילה בין מנהיגי הג'יהאד האיסלאמי ומנהיגי חמאס, במטרה "לבחון את התוקפנות הישראלית ואת אופי התגובה". הגורמים מסרו, כי במהלך הפגישה הוחלט לקיים פגישות נוספות, על מנת לחזק את התיאום בשטח בין שני הארגונים. עוד נמסר, כי "תקיפת צה"ל הלילה של אתרים השייכים לחמאס נמצאת תחת התייעצות ותחקיר של החמ"ל המשותף, במטרה לדון בדרכים לתגובה וטיפול במצב".