תושבי צפון רמת הגולן התעוררו הבוקר (שלישי) סמוך לשעה 5:00 בעקבות אזעקה שנשמעה באזור לאחר שיגור ארבע רקטות משטח סוריה לעבר שטח ישראל, שיורטו על-ידי לוחמי כיפת ברזל. על פי ההערכות, כוח של מיליציות איראניות עומד מאחורי הירי לישראל, כפי שהיה במקרים קודמים. השר לשעבר אפי איתם, תושב רמת הגולן, התייחס היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM למתיחות בצפון והאיום הגרעיני וטען כי היה צריך להפציץ את הכור האיראני לפני 10 שנים.
"יש מצעד פרשנים אין סופי על כל טיל שנורה ואני חושב שאסור לאבד את התמונה הרחבה. האיראנים בונים סביבנו יכולות יחד עם חמאס וחיזבאללה. כרגע יש להם חלון זמנים שאין למדינת ישראל ממשלה או מדיניות ארוכת טווח. הם מריחים את החולשה הזאת שנמשכת כבר כמעט שנה. בעיני אגב זאת התקלה הביטחונית הגדולה ביותר. מה שהיה מול הג'יהאד בעזה הוא נחמד מאוד אך הוא רק קצה הזנב של הכלב. האיראנים מנהלים את המהלכים שלהם באופן הדוק לרגע האמת בו יצטרכו להרתיע או לנקום על פעולה שלנו שקשורה לפרויקט הגרעין", אמר איתם, שהיה בעבר מפקד אוגדת הגליל.
ישראל מגיבה לכל אירוע. יש לה מול מי להגיב? מה היית עושה אם היית בנט?

"התגובתיות, החל מסיכולים בכירים הם לא רומנטיים אך זו תחזוקת הביטחון. אנחנו צריכים להיערך בטיפול בכל מהמכלול הזה בהקשר אחד מרכזי – הסרת האיום הגרעיני האיראני על מדינת ישראל. עם הכל אפשר להתמודד ולחיות, הדבר היחיד, שהוא אירוע על היסטורי, הוא היכולת של נשק השמדה המונית בידי אנשים עם אידיאולוגיה כמו של האיראנים. כל מה שנבנה סביבנו זה רק כדי להיות המגן המרתיע והנוקם על פעולה שלנו שיהיה קשה להימנע ממנה. העובדה שלא ביצענו תקיפה לפני עשר שנים זו בכייה דורות".

 
אתה חושב שהאופציה לתקוף באיראן עדיין קיימת? אנחנו מסוגלים לעצור את הגרעין האיראני?
"לא רק שאנחנו יכולים – לא תהיה לנו ברירה. אני יודע שיש מי שאומרים שעכשיו כשהשמש זורחת והחיטה צומחת, אין לנו מה להתעסק עם איום גדול וכה מסובך שנמצא מעבר מאופק. אנחנו נצטרך לטפל בזה".

אתה לא סומך על טראמפ?
"גם אובמה וגם טראמפ הבהירו שלא יאפשרו יכולת גרעינית איראנית. גם אם הדבר הזה תקף, בסופו של דבר כשיצטרכו לפעול ישראל תהיה חלק מקואליציה כזו או שתצטרך להוביל מהלך ולקבל גיבוי".
 
לא מטריד אותך שרמת הגולן תהיה כמו עוטף עזה שתחטוף טילים באופן שוטף?
"לעת הזאת, כשאין ממשלה בישראל ואין מדיניות ארוכת טווח, ההכלה היא המיטב שאפשר לעשות. לא מדובר בהכלה פסיבית אלא הכלה אקטיבית. לטפל גם בחיזבאללה וגם בחמאס זה משהו שיצטרך להיעשות בהקשר אסטרטגי רחב. אם נדבר בכנות, כמעט כל גזרה בישראל עברה איום של ירי. אם זה בצפון, אם זה בדרום ואפילו בתל אביב. לא צריך לצאת מפרופורציה כי אחרת נדחוק את מקבלי ההחלטות להעדיף את הדחוף על החשוב".