ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) לתקיפה הישראלית בסוריה: "הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו, כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל". הוא הדגיש כי "נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".



בנוסף, שר הביטחון, נפתלי בנט התייחס לתקיפה ומסר כי "הכללים השתנו - מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע". לדבריו, "המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנחנו נגדע אותן". הוא סיכם ואמר כי "צה״ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".



בני גנץ יו"ר כחול לבן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "צה"ל גבה הלילה מחיר מהגרורות האיראניות בסוריה. עלינו לשמור ולחזק את ההרתעה בכל החזיתות. גם בתקופה פוליטית מעורערת נגבה כל פעולה אחראית של הממשלה שתחזק את ביטחון אזרחי ישראל".


כזכור, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה עשרות מטרות צבאיות בשטח סוריה, השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי, כך מסר דובר צה"ל. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.
"צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

האירועים הללו מתרחשים בתקופה מתוחה פוליטית, פחות מיממה לפני תום המנדט של יו"ר כחול לבן. אמש הוא נועד עם נתניהו במשרד ראש הממשלה בירושלים על מנת לנסות להגיע להסכמות בנוגע להקמת ממשלת אחדות. מוקדם אתמול נועדו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן. לפני פגישתו עם נתניהו, גנץ נועד עם ליברמן במטה כחול לבן. גורמים בכחול לבן התבטאו: "נמצה ביממה שנותרה את המאמצים, ואם לא נצליח - נחזיר את המנדט".