מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במיל' עמוס ידלין, התייחס לתקיפה והשלכותיה ב"כאן ב'", וטען כי "הסורים יודעים שיש רק מדינה אחת במזרח התיכון שמולה משטר אסד לא ישרוד, ישראל, לכן הם זהירים כלפיה".



"בשני הצדדים התגבשה מדיניות של תגובה", אמר ידלין. "ראינו שהאיראנים הגיבו אתמול בלילה על הפעולה שישראל לא לקחה עליה אחריות מספר ימים לפני, אז כשלשני הצדדים יש מדיניות של תגובה מיידית צפויה הסלמה. אני לא חושב שיש אינטרס להיכנס למלחמה כוללת. אנחנו מתנהלים בצורה מתונה אך תקיפה. הם התעודדו מהתקיפה בסעודיה ואין ספק שהם חזרו לתקוף בצורה דומה בישראל. עם זאת, הם יודעים שישראל היא לא סעודיה ולכן הם עדיין משתמשים בכוח קודס".



תקיפה בסוריה. צילום: רויטרס
תקיפה בסוריה. צילום: רויטרס



באשר לאיזור התקיפה אמר האלוף במיל, כי "ישראל הגיבה באזור דמשק, שיש לה יותר קשר לסורים ולרוסים. הבעיה שלנו עם האיראנים היא בנוגע למחנה בגבול סוריה-עיראק ובאשר לשאלה האם הם מעבירים טילי שיוט שאין להם טווח להגיע לישראל. לסוריה אין ברירה אלא להגיב. מבחינתה - ירי טילי ההגנה הייתה התגובה שלה. הסורים יודעים שיש רק מדינה אחת במזרח התיכון שמולה משטר אסד לא ישרוד. לא טורקיה או עיראק, רק מדינת ישראל. לכן הם יהיו זהירים".



לסיום הוסיף ידלין, כי "אנחנו צריכים להיות מאוד עירניים בצפון. אין תיאום עם סוריה. יש מנגנון של מניעת התנגשות. אנחנו לא מבקשים רשות אלא מתואמים כדי למנוע התנגשות. זה מאוד חשוב, כי כשאנחנו תוקפים בסוריה אז שתי מטרות שאנחנו רוצים להימנע מהן הן פגיעה במטוסים, פגיעה ברוסים, ויש גם את עניין ההימנעות מהסלמה שצריך לראות מה יהיה איתו".