לפי דיווח של רשת אל ערבייה, חיסל המוסד הישראלי ביום ראשון האחרון דמות איראנית ביטחונית בסוריה, מה שעשוי להסביר את העילה לתקיפה האיראנית ברמת הגולן כנקמה. ביום שלישי בבוקר נשמעה אזעקה בכמה יישובים סמוכים לגבול סוריה בעקבות שיגור של 4 רקטות אשר יורטו על ידי כיפת ברזל.



כמה דקות לאחר האזעקה, דווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א כי פיצוצים נשמעו בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, ובסוכנות הידיעות "ספוטניק" נטען כי מערכות ההגנה האוויריות באזור הופעלו נגד מטרה עוינת בדרום סוריה. כעת, לפי הדיווח מתברר שהשיגור נבע כתוצאה מאותו חיסול של הבכיר האיראני ביום ראשון האחרון.



כזכור, בשעה 1:15 לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל האוויר בסוריה, בתגובה לירי ארבע רקטות לעבר צפון רמת הגולן. בתוך דקות ספורות הותקפו כ-20 מטרות, מחציתן איראניות והשאר מטרות של צבא סוריה. הפעם תקף חיל האוויר לא רק סוללות נ"מ סוריות, כמו בפעמים קודמות, אלא יעדים נוספים, כמו מפקדות, בסיסים צבאיים, מחסני אמל"ח, עמדות תצפית, סוללות נ"מ ועוד. ההערכה במערכת הביטחון היא, כי גם שש סוללות נ"מ סוריות נפגעו מאש מטוסי צה"ל.

לדברי גורם ביטחוני בכיר, על פי הערכת מערכת הביטחון בתקיפות נהרגו גם איראנים. עוד הוסיף הגורם: "אנחנו משנים את הכללים והמשוואה, גם כשמדובר בירי כמעט זניח, התקיפה תהיה נרחבת. איראן ירתה על ישראל, זה דבר הזוי שלא נקבל. איראן כתמנון שראשו בטהרן שולחת זרועות להקיף אותנו, המשוואה של התגובה הייתה א סימטרית אמר הבכיר תוך טענה שכעת מדובר במשוואה שונה והוסיף עדיין לא איימנו על ראש התמנון, אבל אנחנו מתחילים להתקרב לראש שלו". 
דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן הסביר בתדרוך לעיתונאים כי התוכנית המבצעית הנרחבת יחסית חולקה לשתי קבוצות מטרות בפקודת המבצע: מטרות של הצבא הסורי, כמסר ברור לסורים כי כמי שמאחרים את האיראנים שפועלים משטחם וקבוצת המטרות השנייה של מטרות ונכסים איראנים בסוריה. מרבית התקיפות בוצעו באזורים הסמוכים לעיר הבירה דמשק.
בימים הקרובים צה"ל ישמור על רמת כוננות גבוהה בצפון, בעיקר במערכים הגנתיים של מערכות הגנה אוויריות, חיל האוויר והמודיעין, בשלב הזה על פי הערכת צה"ל אין צורך בתגבור כוחות נוספים לטובת ההגנה במרחב והשגרה המלאה של תושבי האזור נמשכת.
ההערכה במערכת הביטחון לאחר התקיפה אתמול, כי אין מדובר בסוף פסוק וכוח קודס האירני ימשיך לנסות להגיב אל מול תקיפות שהוא מייחס לישראל באזור. במקרה כזה כמו אתמול בישראל מתכוונים להמשיך לגבות את המחיר גם מהסורים.