מתיחות בצפון: בין התקיפות האחרונות שצה"ל ביצע בימים האחרונים עליהן דווח ברשתות הערביות, נתקפו מטרות של מספר גופים צבאיים שונים, בדומה לדיווחים האחרונים. בין הגופים שעלו על הכוונת של צה"ל היו בין היתר מיליציות שיעיות שפועלות תחת הנחיה איראנית של משמרות המהפכה באזור סוריה. רוב המטרות אליהן צה"ל כיוון היו שייכות לארגונים האלו הפועלים תחת חסות הרפובליקה האסלאמית.

בנוסף לכך, בצה"ל הוחלט לתקוף תשתיות ששייכות לארגון הטרור חיזבאללה, שנפרסו בחזית רמת הגולן. אותן תשתיות של הארגון המשתף פעולה עם ההתבססות האיראנית באזור הגבולות סוריה-לבנון, נתקפו כאשר הן מוסוות בחסות עמדות צבאיות סוריות. אותן תשתיות שחיזבאללה מחזיק באזור רמת הגולן מתופעלות על ידי כוח מיליציה נוסף שמבוסס על שכירי חרב.
נכון להיום, כשתי יממות לאחר התקיפה המיוחסת במספר מוקדים בסוריה, בישראל מעריכים שהנתון שדווח של 23 הרוגים הוא מופרז, וכן, מספר ההרוגים בתקיפות חיל האוויר קרוב יותר ל-11 כפי שפורסם בדיווח ראשוני בסוריה. כך, גם לדיווחים לגבי אזרחים איראנים שנהרגו באותן התקפות. ישראל מעריכה שיכול להיות שנפגעו מספר איראנים, אך לא באותם מספרים מופרזים שפורסמו בכלי התקשורת זמן קצר לאחר התקיפה. 
במערכת הביטחון הישראלית סבורים שהאיראנים, באמצעות המליציות השיעיות, נערכים לתגובות נוספות, אבל לא בהכרח בטוח הזמן המידי.

כזכור, אמש דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן מסר הודעה נרחבת בעקבות התקיפות: "אתמול בארבע בוקר נורו ארבע רקטות מדמשק לעבר החרמון. בשעות שאחרי הירי ביצענו נוהל קרב, שכלל הרחבת פריסת ההגנה האווירית והכנת התקיפות של חיל האוויר. החלנו גל תקיפה יחסית נרחבת שנמשך במשך דקות."

"מדובר בעשרות מטרות שבוצעה בעיקר באזור דמשק מדרום מערב, וחלקן בחזית של רמת הגולן. שני סוגי מטרות: מטרות של הצבא הסורי, שהוא האחראי כגורם 'מארח', ותקיפה ישירה של נכסים איראנים בסוריה, ביניהם תשתית איראנית ודאית של מילציות וכוח קודס. לאורך התקיפה נורו מספר טילי קרקע אוויר, השבנו באש ובחלק מהמקרים השמדנו אותה. אנחנו ערוכים להגיב בחומרה על תקיפות נוספות במידה ויהיו כאלה, כמובן שלא נשלים עם התבססות איראנית על הקו שלנו ונמשיך לפעול כנגדה. לא היו שיקולים פוליטיים בקבלת ההחלטות", מסר עוד.