בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) עונש מאסר עולם על המחבל עבד אלחכים עאצי בגין פיגוע הדקירה בו רצח הרב איתמר בן גל בפברואר 2018. עאצי, תושב שכם, רצח את בן גל בדקירות סכין את בן גל בצומת אריאל. בנוסף הטיל בית המשפט על המחבל תשלום פיצוי של 258 אלף שקלים לאלמנה ולילדיו היתומים של הרב.



לפי כתב האישום נגד עאצי, ב-5 בפברואר 2018 החליט עאצי לבצע מעשה טרור ממניע לאומני-אידיאולוגי, ולגרום למותם של יהודים, באשר הם יהודים, וזאת על רקע ויכוח שהתרחש בינו לבין חיילי צה"ל בצומת אריאל.
עאצי רכש שתי סכינים באורך של כ-27 ס"מ, ונסע לצומת אריאל, שם הבחין ברב בן גל ז"ל עומד במקום. הנאשם זיהה את בן גל כיהודי בשל בגדיו והכיפה שחבש לראשו, התקרב אליו, שלף את אחת הסכינים, דקר את המנוח בעוצמה רבה בחזהו ובבטנו. גם לאחר שהמנוח ניסה לנוס מהמקום, המחבל רדף אחריו במטרה להמשיך ולדקור אותו, והדבר נמנע רק בזכות עובר אורח שהבחין במתרחש ופגע במחבל ברכבו. כתוצאה ממעשיו של עאצי נגרמו למנוח פצעי דקירה קטלניים והוא נפטר מפצעיו מיד בסמוך לאחר מכן. עאצי נמלט לשטחי הרשות הפלסטינית ונלכד רק כעבור חודש וחצי, ב-18 במרץ. 

הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל בה לימד בן גל, תיאר בכאב את הרגשות כאשר העיסוק ברצח עלה שוב בעקבות גזר הדין, ומסר כי "לפני כשלוש שנים נרצח הרב איתמר בן גל שנשא את תפקיד האבא פעמיים. האחד במסגרת ביתו, רעייתו וילדיו. והשני, כמחנך כתה ז' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. דמותו המחויכת, עולם ערכיו, דפוס התנהגותו והלב הרחב הפכו אותו לרמה אחת גבוהה מזו של מחנך, לכזה שהתלמידים רואים בו מודל לחיקוי, חבר להתייעץ ומשענת אמתית לקשיי היום יום שחוו".