שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה את צה״ל ומערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים. זאת לאחר מספר דיונים שהשר קיים בנושא ההרתעה עם בכירי מערכת הביטחון, כך נמסר היום (רביעי) ממשרד הביטחון.



משמעות ההנחייה היא כי כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, ללא קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. מקרים חריגים יישארו לשיקול דעתו של שר הביטחון בהתאם לנסיבות. עוד ציינו במשרד הביטחון כי המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בקבינט המדיני-ביטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר, ותיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט.



גורם מדיני אמר כי מדובר בבקשה לשינוי מדיניות שהועלתה ע"י משפחת גולדין בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר. בפגישה הביע רה"מ נכונות לשינוי, והנחה את מערכת הביטחון לבדוק את הנושא.
 

משפחות גולדין ושאול. צילום: מרק ישראל סלם
משפחות גולדין ושאול. צילום: מרק ישראל סלם



ממשפחת גולדין נמסר בתגובה: "לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הנמצא בידי חמאס בעזה, מחזקים את החלטתו של שר הביטחון, נפתלי בנט, לעצור באופן מוחלט החזרת גופות מחבלים וקוראים לו להרחיב את ההחלטה ולהפסיק את השבתם של מחבלים חיים לעזה. לא יעלה על הדעת שבזמן שהחיילים נמצאים בידי חמאס נמשיך לשחרר מחבלים מתים או חיים. שחרור מחבלים הוא פרס שלא ניתן להעניק לחמאס בזמן שהוא מחזיק בידיו את החיילים והאזרחים".
עוד נמסר מהמשפחה כי "ראש הממשלה נתניהו התחייב בפנינו כי לא תתקיים הסדרה מבלי להשיב את הבנים הביתה ואנו מצפים לראות שהפרוייקטים  הכלכליים-אזרחיים לא יקודמו כל עוד הבנים בעזה".

כזכור, בעקבות שני השיגורים אמש מרצועת עזה לעבר העוטף, במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון חמאס בדרום הרצועה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", נכתב בהודעה. בהמשך הלילה פרסם צה"ל הודעה על תקיפות של יעדים נוספים, בהם תשתית תת-קרקע. בנט, הגיב בציוץ בטוויטר לירי ואמר כי "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע. מי שיורה - חוטף".