בית המשפט הצבאי בעופר הרשיע היום (חמישי) את המחבל עסאם ברגותי בשלושה מקרי רצח, לאחר שהודה במעורבות בביצוע פיגועי ירי בצומת גבעת אסף ובצומת עפרה. במהלך הדיון הודה המחבל בכתב האישום שהוגש נגדו, והורשע בשלושת מקרי הרצח ובעבירות נוספות.

רפאל איש-רן, סבו של התינוק שמת ארבעה ימים לאחר פיגוע הירי בצומת עפרה, לאחר שיולד מבטן אימו שנפצעה קשה - ולא שרד, בתגובה להרשעתו של המחבל שביצע את הפיגוע אמר בשיחה עם חדשות 13: "יום לא קל, לפחות הוא לא מסתובב חופשי. הייתי שמח אם היה מוצא להורג. בנאדם כזה לא צריך לחיות אלא להיות מתחת לאדמה".
 
איש-רן סיפר בהמשך דבריו על המפגש עם המחבל שביצע את הפיגוע בפעם הראשונה: "הוא נראה כמו בנאדם אבל הוא חיה. צריך להיות חיה כדי להיות מסוגל לירות באישה בהריון בקור רוח".

כאמור מדובר בשני פיגועים שהתרחשו בסוף השנה שעברה, בהפרש של ימים ספורים ביניהם, והם בוצעו על ידי קרובי משפחה שהיו מעורבים בשני האירועים. פיגוע הירי בצומת עפרה התרחש ב-9 בדצמבר סמוך לשעה 21:30 בערב. המחבלים החלו בנסיעה סמוך לתחנת אוטובוס בצומת עפרה ואחד מהם החל לירות לכיוון אנשים שעמדו בתחנה. כתוצאה מהירי נפצעה באורח קשה שירה איש-רן שהייתה בחודש השביעי להריונה, בעלה עמיחי נפצע באופן בינוני וחמישה אזרחים נוספים נפצעו בדרגות שונות. 
שירה פונתה על ידי צוותי ההצלה לבית החולים שערי צדק בירושלים כאשר היא במצב קשה, הובהלה לניתוח חירום והרופאים יילדו אותה והעבירו את הפג ליחידה לטיפול נמרץ בילוד כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית. לאחר שלושה ימים נפטר, ובהספדים ניתן לו השם עמיעד ישראל.
הפיגוע בצומת גבעת אסף התרחש ארבעה ימים מאוחר יותר, כאשר רכב מסוג מיצובישי עם לוחית זיהוי ישראלית עצר ליד הטרמפיאדה בצומת. אחד מנוסעיו, עאסם ברגותי, ירד מהרכב, ירה לעבר חיילים ואזרחים שהיו בטרמפיאדה, הרג ביריות את סמ"ר יובל מור יוסף מאשקלון וסמל יוסי כהן מבית שמש, לוחמים בגדוד נצח יהודה ששהו במקום במשימת אבטחה, פצע קשה חייל נוסף וצעירה, לקח את נשקו של אחד החיילים, ונמלט מהזירה ברכבו. 

ב־7 בינואר 2019 נעצר עאסם ברגותי בביתו של סייען. את המעצר ביצע הימ"מ בעזרת מודיעין שסיפק השב"כ. ב-4 במרץ 2019, כחודשיים לאחר הפיגוע, אישר בג"ץ להרוס את ביתו של ברגותי ולמחרת הרס צה"ל את הבית.