בכירים בגדודי אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ובג'יהאד האסלאמי, לוקחים חלק בשיחות ההסדרה הנערכות במצרים, אשר במסגרתן הונחו הצעות להפסקת אש למשך 5 שנים בין ישראל וחמאס, כך פורסם היום (רביעי) ב"אל קודס".



מקורות שצוטטו בכלי התקשורת הערבי, אמרו כי הבכירים הצבאיים הצטרפו למשלחת של חמאס והג'יהאד האסלאמי, ולקחו אתמול חלק בישיבה שנערכה בקהיר, כדי לדון במנגנוני תיאום חדשים לאחר סבב הלחימה האחרון.

במסגרת הפגישה, כך לפי אותם גורמים, נעשים מאמצים לשכנע את הצדדים לקבל הצעה להפסקת אש ארוכת טווח, שתימשך כחמש שנים. המקורות הצביעו על לחץ בינלאומי שמופעל על ראשי הארגונים על מנת להחזיר את היציבות ולהגיע להסדרה. 

מקור המקורב לחמאס ציין כי הארגון לא עודכן בנוגע לפרויקט "האי המלאכותי" על ידי המתווכים. מנגד, הוא לא הכחיש כי הועלו הצעות בנוגע לפרויקטים הנוגעים לתשתיות אחרות ברצועה.

לפני כחודש דווח בעיתון "אל ערבי אל ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, על ההבנות שאפשרו את הסכם הפסקת האש בין ישראל והג'יהאד האסלאמי, בתום משא ומתן שנמשך ארבע שעות. הנהגת הג'יהאד האיסלאמי הסכימה לנוסח הסופי בו מצרים הציעה לחייב את ישראל להסכים לשלוש דרישות - הפסקת הירי לעבר צעירים בצעדות השיבה, הפסקת ההתנקשויות החיסולים והתחייבות ישראל בנוגע להבנות הסכם הרגיעה ושבירת המצור.