מערכת הביטחון ביצעה הבוקר (שישי) ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים שבמרכז הארץ. הניסוי נקבע מראש ובוצע כמתוכנן. על פי פרסומים זרים סביב ניסויים דומים שנערכו בעבר, מערכת הנעה רקטית כפי שנוסתה בניסוי זה יכולה לשמש לשיגור טילים ארוכי טווח כמו יריחו או חץ.



מוקדם יותר השבוע פורסם כי איראן עלולה לבצע פיגועים נגד כוחות ואינטרסים אמריקאיים במזרח התיכון, כך עולה ממידע מודיעיני חדש, על פי גורמים במשרד ההגנה ובממשל. אחד מהם אמר לרשת CNN, כי"יש מודיעין עקבי על כך בשבועות האחרונים". גורם נוסף אמר כי המידע שנאסף במהלך חודש נובמבר על ידי הצבא וסוכנויות המודיעין של ארצות הברית. עוד דווח כי הגורמים אמרו שבשבועות האחרונים יש תזוזה של כוחות צבא וכלי נשק איראניים, שארצות הברית חוששת שישמשו למתקפה, אם משטר האייתוללות יורה על אחת כזו.

רק לאחרונה, אמר מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון שארצות הברית מצפה שאיראן תפעל בתגובה לסנקציות האמריקאיות שנועדו לגרום לטהרן לנטוש את תוכנית הגרעין שלה. "אני צופה שהם יעשו משהו בלתי אחראי, כמו לתקוף את השכנות שלהם", אמר הגנרל קנת' מקנזי, מפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית. "זה לא יהיה יעיל עבורם בטווח הארוך לפעול צבאית, זה המסר שאנחנו מנסים להעביר להם". הגורמים הבהירו כי המודיעין נאסף כחלק מהמעקב השגרתי של ארצות הברית ועלה למעלה בערוצים הצבאיים והמודיעיניים, ואין לו קשר להליך ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ. דוברת הפנטגון אמרה לרשת CNN, כי "אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר הפעילויות של המשטר באיראן, הצבא האיראני ושלוחיו, ואנחנו ערוכים להגן על הכוחות האמריקאים והאינטרסים שלנו, אם נצטרך".