מטוסי קרב לא מזוהים תקפו הלילה (ראשון) באמצעות טילים שלושה מחסני נשק של משמרות המהפכה בעיר אל בוכמאל שבגבול סוריה-עיראק, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסוריה "סטפ ניוז". לפי הדיווח, בתקיפה נהרגו לפחות ארבעה שומרים. בסוכנות הידיעות הסורית צוין כי מטוסי הקרוב החלו לתקוף בשעה 22:00 אמש, מה שגרם לפיצוצים אדירים ולהבות במקום. עדי ראייה סיפרו כי גורמי מיליציה איראנית נמלטו מהמקום לאחר התקיפה. 


הדיווח התפרסם במקביל להתבטאויות הלוחמניות של בכירים במערכת הפוליטית הישראלית בנושא האיראני. במסגרת זו, אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה כי "בשבוע האחרון קיימתי שיחות חשובות עם מנהיגי ארה"ב ורוסיה. שוחחתי עם הנשיא טראמפ והנשיא פוטין ונפגשתי בליסבון עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. בראש כל השיחות הללו עמד נושא אחד - איראן. איראן ממשיכה בתוקפנות שלה במזרח התיכון, והיא אף מגבירה אותו". 

הוא ציין כי "אתמול הייתה התקפת דמים בבגדאד, שבה נרצחו למעלה מ-20 מפגינים עיראקים חפים מפשע. אני מבקש לומר לכם היום שיש סימנים שהולכים ומצטברים, שההתקפה הרצחנית הזאת בבגדאד בוצעה על ידי המילציות השיעיות בעיראק, בהנחייה ישירה של משמרות המהפכה של איראן. בעת הזאת, מול הרצחנות הזאת, יש להגביר את הלחץ על איראן. וזה מה שאני קורא למדינות אירופה לעשות. אני מבקש גם להבהיר, עם או בלי מדינות אירופה, ישראל לא תאפשר לאיראן, בשום מצב, לפתח נשק גרעיני".

שר הביטחון, נפתלי בנט, הוסיף בוועידת מקור ראשון כי "זה לא סוד שיש את איראן שמנסה לבסס טבעת אש מסביב לארצנו, היא כבר ביססה בלבנון והיא מנסה לבסס בסוריה, בעזה ועוד. אנחנו צריכים לעבור מבלימה להתקפה. אם נהיה נחושים נוכל להוציא את כוחות התוקפנות של איראן מסוריה. אין להם מה לחפש על גבולות מדינת ישראל. אנחנו אומרים לאיראן: סוריה תהפוך לווייטנאם שלכם. אם לא תצאו, אתם תתבססו ואתם תדממו כי אנחנו נפעל ללא לאות עד שתוציאו את כוחות התוקפנות מסוריה".

אתמול אמר שר החוץ, ישראל כ"ץ, בראיון שפורסם במהלך סוף בעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" כי "תקיפה ישראלית באיראן היא אופציה". לדבריו,  "לא נאפשר לאיראן לרכוש נשק גרעיני או להצטייד בו. אם זו תהיה האופציה האחרונה - נפעל צבאית".