הותר לפרסום כי הצעיר בן ה-18 שנפגע אמש באורח קשה מפגיעת ברק הינו לוחם בצה"ל. הוא נפגע בשטח פתוח באזור המועצה האזורית מגידו, במהלך אימון ניווט. הודעה נמסרה למשפחתו. היום חל שיפור במצבו והוא שב לנשום בכוחות עצמו ולהכרה חלקית. 

מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי הניווט יצא על פי הנחיות הבטיחות המחייבות (שתוקפו לאחר נחל חילזון). כשעה וחצי מתחילת הניווט, בעקבות התחזקות הגשם, המפ מקבל החלטה לעצור את הניווט. באותו זמן המ"פ מזהה את החוליה כ100 מטר ממנו, רץ לכיוונם, ומתחיל יחד עם החופל לבצע פעולות החייאה, במקביל מוזנקים מסוק, אמבולנס ורכב פינוי. גופי רפואה בצבא מבינים שפעולות ההחייאה הראשונות בשטח נעשו באופן מקצועי וכנראה הצילו את חיי הלוחם.

"הצעיר הגיע לבית החולים רמב"ם וקיבל טיפול בבעיה הנשימתית שלו. המצב שלו השתפר, הוא התחיל להגיב. אנחנו מקווים שאחה"צ נוכל להעיר אותו. יכול להיות שעד הבוקר המצב יהיה יותר אופטימי מאתמול, ואפשר לקוות שעד מחר ישתפר עוד. על פניו הסי.טי מוח שלו טוב, יש סיכוי שלא תהיה פגיעה מוחית", העריך מוקדם יותר היום פרופ' ירון בר לביא, מנהל טיפול נמרץ רמב"ם.



חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי מציל חיים, ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם עם סימני פגיעה מהתחשמלות בגופו.פרמדיק מד"א אלמוג שק סיפר: "חברנו לרכב סמוך לרמת השופט. העבירו אלינו צעיר כבן 18 עם סימני פגיעה מהתחשמלות, מיד הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה, הנשמה, טיפול תרופתי וחימום, ופינינו אותו בדחיפות לביה"ח תוך המשך טיפול כשמצבו קשה ויציב". 
בחודש אוקטובר נהרג אשר חזות בן ה-14 ממכת ברק בעת ששהה עם משפחתו בחוף זיקים עם שני אחיו וגיסתו. שחובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לחזות שנפצע באורח קשה ולבני משפחתו שנפצעו באורח בינוני וקל טיפול רפואי במקום והם פונו במצב לבית החולים ברזילי באשקלון. הפצועים בינוני וקל סיפרו שהם ישבו על חוף הים, כשלפתע התעוררו מחוסרי הכרה ולטענתם כלל לא הבינו מה אירע.

גיא, צעיר שהיה במקום האירוע והיה מהראשונים שהעניקו לנפגעים טיפול רפואי, סיפר בכאן ב' גם הוא על האירוע הקשה. "הייתי 20 מטר מהם, זה היה כמו פלאש של רימון הלם", אמר. גיא הוסיף כי בתחילה לא העדים הבינו שהיו נפגעים מפגיעת הברק, אך כאשר החלו הוא וחבריו ללכת למכוניתם בעקבות הסופה, הוא הבחין באדם דתי קורא לעזרה, ורק כשהגיע למקום הפגיעה הבין כי היו נפגעים בנפש

.עד ראייה נוסף שנכח במקום בזמן פגיעת הברק אמר: "זה היה ממש חזק, אני בחיים לא הייתי כל כך קרוב לברק. זה היה בום פשוט. אני לא יודע אם הצלתי את החיים שלהם אבל אני לא רוצה לחשוב על מה היה קורה אם לא היינו שם. באתי לבלות וזה מה שקרה".