בצה"ל מעוניינים להקטין באופן משמעותי את היקף השימוש היומי ברכבי הליסינג שמעניק הצבא למשרתי הקבע מדרגת רב־סרן. ההערכה בצבא היא כי אם יינתנו פתרונות חלופיים למשרתי הקבע שאינם מסתמכים רק על תחבורה ציבורית, חלקם יוותרו על החזקת רכבי ליסינג.



במסגרת החיפוש אחר פתרונות חלופיים מתכננים בצה"ל להציב בבסיס הקריה בתל אביב בחודשים הקרובים כלי רכב חשמליים לשימוש קצינים מדרגת רב־סרן ומעלה, כאשר בפעימה הראשונה יוצבו כעשרה כאלה. אם הניסוי בשטח יוכיח את עצמו, בצה"ל ישקלו להרחיב את המיזם, שזכה לשם Kirya To Go, משמעותית. השימוש ברכב יוגבל בשלב הראשון לשעתיים בלבד, והקצין בקריה יוכל לעשות בו שימוש מיידי באמצעות אפליקציה במכשיר הטלפון הנייד, בדומה למודלים דומים באזרחות.



בצה"ל שואפים לכך שקצינים המשרתים בבסיס קבוע כמו הקריה יסתמכו יותר על התחבורה הציבורית, ובמיוחד הרכבת, ויעשו פחות שימוש ברכבי הליסינג הצבאיים. הדבר נכון גם כשקצין צריך לנסוע מבסיס לבסיס, כמו מהקריה לתל השומר. לאור זאת יחלו לפעול בתקופה הקרובה שירותי הסעה בין הבסיסים השונים במרכז הארץ ובתוכם, כשהזמנת הנסיעה תתבסס על אפליקציה, בדומה לשירותים כגון גט טקסי ואובר.



זאת ועוד: באגף הלוגיסטיקה בצה"ל מזהים גם פוטנציאל לנסיעות משותפות (קארפול) של קצינים לבסיסים שבהם הם משרתים, דבר שקורה כבר היום אך ביוזמה פרטית. לצורך כך צפוי הצבא להפעיל כבר בתקופה הקרובה אפליקציה ייעודית שתחבר בין אנשי הקבע על פי מקום מגוריהם והבסיס שבו הם משרתים.