מערכות ההגנה האוויריות בשדה התעופה הצבאי בחאמה שבסוריה הופעלו הערב (ראשון) בעקבות תקיפה של מל"טים, כך דווח בתקשורת הסורית. על פי חלק מהדיווחים במדינה, בין היתר בטלוויזיה הרשמית, הצבא הסורי הפיל רחפן מעל העיר ג'בלה שבלטאקיה ומעל שדה התעופה בעיר חאמה. כאמור מהפרסומים במדינה עולה כי ייתכן שמדובר במתקפה משולבת, שכן בסוכנות סאנ"א דווח מוקדם יותר כי "רחפן ממולכד הופל מוקדם יותר מעל תל א-דורה וחוות אל-חמרא בפברי א-סלמייה המערביים. בהמשך דווח כי מדובר במתקפה מתמשכת.



עם זאת, כחצי שעה לאחר הדיווח הראשון, דווח בטלוויזיה הסורית כי "מערכות ההגנה האוויריות שלנו הודפות מתקפה של טילים שמגיעים מישראל". על פי חלק מהפרסומים, טיל נפל באזור עקרבא שבפרברי דמשק ופגע במחסן נשק של מליציה איראנית. עוד דווח כי ישראל תוקפת בעומק הסורי משמי צידון. בתקשורת הערבית נטען כי לפחות ארבעה פצועים בתקיפת שדה התעופה אל-מאזה, כאשר כלל המתקפה גרמה ללמעלה מעשרה הרוגים. היעד של המתקפה היה - מטרות נרחבות של משמרות המהפכה האיראניות בדמשק.



במהלך הלילה בין שישי לשבת, הותקפו בו זמנית שלושה בתי זיקוק וגז בעיר חומס, מצפון לבירה דמשק, ככל הנראה באמצעות רחפנים, במה שכונה על ידי משרד הנפט והמשאבים המינרליים בסוריה "פעולת טרור". מנהל בית הזיקוק בחומס, היית'ם מסוכר, מסר כי מדובר בבית זיקוק בעיר חומס ושני מתקני גז באזור. כוחות הכיבוי הצליחו לכבות במהירות את השריפות שפרצו במתקן.
 
משרד הנפט הסורי דיווח בעמוד הפייסבוק שלו על "מתקפת טרור שיטתית ובו זמנית על שלושה ממתקני הנפט שלנו", שהם בית הזיקוק של חומס, תחנת הגז שבאזור המרכז, ותחנת הגז "ריאן" שבמדבר במזרח המחוז. המשרד ציין כי "התקיפה גרמה נזק לכמה מיחידות הייצור", וציין כי כוחות הכיבוי התערבו בכיבוי השריפה, ו"צוותים טכניים החלו כדי לחדש את הפעילות". הטלוויזיה הסורית הממלכתית שידרה קטעי וידיאו המציגים צוותי כיבוי שפועלים בחשכה, כדי לכבות את הלהבות באחד משלושת המתקנים.