הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי נשא הבוקר נאום בכנס השנתי השמיני "צה"ל והחברה הישראלית", לזכרו של רא"ל (מיל') אמנון ליפקין-שחק ז"ל. בנאומו התייחס הרמטכ"ל לאיום האיראני וציין כי צה"ל לא ייתן לטהרן לבסס את כוחותיה בגזרה הצפונית ובעיראק וכי הצבא נערך לעימות מוגבל עם האיראנים. "כשעיראק עם כוחות קודס הופכת לאיזור בלי משילות, אז אמל"ח עובר שם על בסיס חופשי - ולא ניתן שהדבר הזה יעבור בלי טיפול".



"לא ניתן לאיראן להתבסס במרחב הצפוני ואפילו לא בעיראק", הוסיף כוכבי, "במובן הזה שאמרתי שנוספו אויבים - איראן לא היתה אויב מיידי והיום היא כן. היא הייתה מי שנמצאת מעבר להרים". עוד אמר: "יהיו מקרים בהם נסתכן שהדבר ייקח אותנו לעימות או סף עימות. גם איראן ממשיכה לצד המגבלות לבנות ולייצר טילים שמגיעים לישראל. מדובר במאות טילים. התעשייה האיראנית קרובה מכל לזו הישראלית".


בדבריו גם התייחס כוכבי להחלטה לפתוח בחקירה בבית הדין בהאג נגד ישראל בגין פשעי מלחמה ואמר כי "מלחמה היא המוצא האחרון אבל היא פתרון במקרים בהם מוצו כל הדרכים הדיפלומטיות ופעולות תגמול. מלחמה היא היעד העליון שהצבא מתכונן אליו. כשנפעל לפיו נהיה בעמדה מוסרית צודקת במהות שלה יצאנו למלחמה מתוך הגנה ולא מתוך כיבוש והתקפה". 



עוד הוסיף: "יותר מכך זו הסיבה שבגללה נוכל להפעיל את צה"ל במלוא עוצמתו. עשינו הכל להימנע ואם ניאלץ להגיע נפעיל את כל עוצמת צה"ל גם במרחבים האורבניים שאותם בחר האויב בעשורים האחרונים. צה"ל הוא צבא ההגנה במהותו אבל באופן הפעולה הוא התקפי. לצה"ל ולמטכ"ל יש תפקיד נוסף בעיצוב מדיניות הביטחון של צה"ל ושל המדינה. צה"ל כפוף לממשלה ולדרג המדינה ארגון ממלכתי שיודע מקומו אבל חייב להיות פעיל ודומיננטי במדיניות הביטחון".