"חמאס הוא האחראי למתרחש ברצועה": לאחר הירי שבוצע מוקדם יותר לעבר יישובי העוטף, לרבות אשקלון ושדרות מכיוון רצועת עזה, דיווחים פלסטיניים שונים סיפרו על תקיפות רחבות של כלי טיס של צה"ל באזורים שונים ברצועה, ביניהם בבית להיא, בח'אן יונס ובמספר אזורים נוספים. מספר שעות לאחר מכן, הלילה (חמישי) אישרו בצה"ל את הדיווחים.



בהודעת דובר צה"ל נמסר כי בשעות הלילה, מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בהם מתחמים צבאיים של הארגון. עוד נמסר בהודעת דובר צה"ל כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".


כזכור, אזעקת צבע אדום נשמעה מוקדם יותר בערב של יום רביעי במספר מוקדים במרחב עוטף עזה והעיר אשקלון. לא דווח על נפגעים. דובר צה"ל אישר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורט על-ידי לוחמי ההגנה האווירית". הירי מרצועת עזה התרחש בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמצא בעיר אשקלון יחד עם רעייתו, שרה, בכנס בחירות לקראת הפריימריז לראשות המפלגה שיתקיימו מחר, ופונה למרחב מוגן על ידי מאבטחי השב"כ, בעת שנאם לפעילים שהגיעו לתמוך בו.