שנה לאחר שהוכרז בצה"ל על הכוונה להקים יחידה לוחמת חדשה, החל היום (רביעי) תהליך הקמתה. היחידה מיועדת להתאפיין בשילוב רב זרועי ברמה הטקטית, ובאיגוד כוחות של לוחמי חי"ר מובחרים שיפעלו יחד באותה יחידה, ביניהם אנשי חיל האוויר, מודיעין, תקשוב וגורמים נוספים, והיא תפעל באופן ישיר חתת הפיקוד של אוגדה 98.

בחודשים האחרונים כבר פעלה מפקדת היחידה החדשה, והוקם המטה שלה, אבל החל מהיום למעשה החל תהליך איסוף הלוחמים, שיעזבו בפועל את היחידות הקודמות שלהן, כאשר צוותי לוחמים נלקחו מכל אחד מגדודי הסיור של צה"ל, חטיבת הקומנדו ויחידת יהלום של חיל ההנדסה, לצורך ההקמה.

בשלב זה היחידה הרב מימדית, כפי שהיא מכונה בינתיים בצבא, בשל השילוב המובנה שעתיד להתקיים ברמה הטקטית בין הזרועות השונות, אמורה לפעול באופן שונה מהיחידות הלוחמות האחרות, כאשר בסיס הארגון של היחידה יהיה בנוי על לוחמי החי"ר המובחרים, כשלצידם ישרתו במטה ובלחימה אנשי חיל אוויר, הנדסה, מודיעין ותקשוב בתמהיל שונה ומתקדם יותר ממה שקיים היום ביחידות הלוחמות הקיימות. בשלב זה, אין שילוב  של לוחמי שריון ביחידה החדשה, אך הוא יוקצה ליחדה בהתאם למשימות, על בסיס היחידות הקיימות היום בצה"ל.

בצה"ל אומרים כי ליחידה החדשה אין היום דוגמה, גם לא בצבאות אחרים בעולם, וכי אין מודל מובהק שמקביל לתכליתה והיכולות המשולבות שאמורות להיות בה. היחידה תתאפיין בתפיסת לחימה, המותאמת לשדה הקרב המודרני ואתגריו, וישולבו בה אמצעים טכנולוגיים מתקדמת, אמצעי לחימה, ויכולות שליטה, בקרה ומודיעין מחשוב מתקדמות, שאמורות על פי התכנון לספק תפוקה מבצעית גדולה יותר מהיכולות שיש היום בידי הכוחות המתמרנים של צה"ל.

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, רואה בהקמת היחידה תפקיד חשוב נוסף, כמודל לבחינת צעדים נוספים לשינוי עמוק בתוך הצבא, גם במסגרות הלחימה הקיימות. במקביל ליחידה הזו הוקמה בצה"ל גם חטיבת חדשנות המכונה 'שילוח', תחת פיקודו של תת אלוף ערן ניב, מפקד אוגדת יהודה ושמרון לשעבר, שתפקידה לפתח שיטות לחימה רב זרועיות, בשילוב טכנלוגיות מתקדמות בתחומים שונים, מאמצעי לחימה ועד מערכות מודיעין, שליטה ובקרה מתקדמות.