כוננות שיא בצפון: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמצא כעת בביקור ביוון, החליט להקדים את חזרתו לארץ, והורה לשרים לא להתראיין ולא להתבטא בנושא החיסול. טרם המראתו ארצה הוא התייחס היום (שישי) לחיסולו של מפקד כח קודס, קאסם סולימאני, ואמר לכתבים כי "סולימאני אחראי למותם של אזרחים אמריקנים וחפים מפשע רבים אחרים, והוא ארגן פעולות התקפיות נוספות. כפי שלישראל יש את הזכות להגנה עצמית, לארצות הברית יש את אותה הזכות בדיוק".

נתניהו הוסיף כי "הנשיא טראמפ ראוי לכל ההערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות. אנחנו עומדים לחלוטין לצידה של ארצות הברית במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

זירת החיסול של קאסם סולימאני. צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, בישראל נערכים לתגובה איראנית אפשרית בעקבות החיסול שבוצע על ידי חיל האוויר האמריקאי על אדמת עיראק. במסגרת זו, שר הביטחון נפתלי בנט קיים הבוקר הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ובכירי מערכת הביטחון. לאור הערכת המצב הוחלט כי אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים. בינתיים, אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור והשגרה נמשכת.

אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המבקר ביוון, התייחס לזכותה של ארה"ב להגן על עצמה, ואמר כי "אנחנו מקיימים קשר רצוף עם ידידתנו הגדולה ארה"ב, ואני רוצה לומר דבר אחד ברור: אנחנו תומכים בזכותה המלאה של ארה"ב להגן על עצמה ועל אזרחיה".

גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פרסם את תגובתו לחיסול:

"חיסול סולימאני הוא מסר לכל ראשי הטרור העולמי- דמכם בראשכם. כפי שלא היססתי לחסל את רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי בנובמבר 2012, כך ראוי לעשות כלפי כל מי שפעילותו מביאה לרצח חפים מפשע וערעור היציבות האזורית והעולמית. אני מברך את נשיא ארצות הברית טראמפ על ההחלטה המנהיגותית והאמיצה.

"אזרחי ישראל, בביטחון המדינה אין קואליציה ואופוזיציה. ובעת הזו, אני מצפה מכל ראשי המדינה להימנע מרמיזות הפוגעות בביטחון הלאומי. אם יש מישהו שמתקשה להתאפק כדאי שיפנה את תפקידו בהקדם".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב: "חיסול סולימאני הוא מסר לכל ראשי הטרור העולמי- דמכם בראשכם. כפי שלא היססתי לחסל את רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי בנובמבר 2012, כך ראוי לעשות כלפי כל מי שפעילותו מביאה לרצח חפים מפשע וערעור היציבות האזורית והעולמית. אני מברך את נשיא ארצות הברית טראמפ על ההחלטה המנהיגותית והאמיצה.

"אזרחי ישראל, בביטחון המדינה אין קואליציה ואופוזיציה. ובעת הזו, אני מצפה מכל ראשי המדינה להימנע מרמיזות הפוגעות בביטחון הלאומי. אם יש מישהו שמתקשה להתאפק כדאי שיפנה את תפקידו בהקדם".