אין איום ממשי על ישראל: ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני נערכה היום (שני) בירושלים וארכה כשעתיים וחצי. מסקירת המודיעין בישיבה, במהלכה שמעו השרים תדרוך מהגורמים הביטחוניים, עלתה ההערכה כי אין איום מיידי על ישראל מצד איראן לאחר חיסולו של מפקד כוח אלקודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, על ידי ארצות הברית ביום שישי האחרון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הותיר לשרים שהשתתפו בישיבת הקבינט להתראיין, והנחה אותם כי המדיניות היא להשאיר את האירוע במגרש האמריקאי, ללא מעורבות ישראלית.

כזכור, לפני שלושה ימים, המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, שהכריז על שלושה ימי אבל באיראן, איים כי חיסולו של סולימאני יכפיל את המוטיבציה במאבק מול ארצות הברית וישראל. "נקמה מחכה למי שהרג את סולימאני", אמר חמינאי, "מותו הוא מר, אך המאבק ימשיך עד הניצחון, ולהפוך את חיי הפושעים למרים יותר".

כמו כן, נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי "ההתנקשות בסולימאני תגרום לטהרן להיות נחושה יותר בהתנגדותה לארצות הברית". בהודעה מטעם משמרות המהפכה נמסר כי "ההנאה של הציונים והאמריקאים תהפוך בתוך זמן קצר לאבל".

שגרירות ארצות הברית הוציאה הודעת אזהרה היום לאזרחיה שמתגוררים בישראל לגבי ההיתכנות של מתקפת טילים קרובה, והמליצה לקחת משנה זהירות: "כמשנה זהירות, השגרירות מעודדת בתוקף את אזרחי ארה"ב להישאר ערניים ולנקוט צעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם, שכן אירועי ביטחון, כולל ירי טילים, מתרחשים לעתים קרובות ללא אזהרה", לשון ההודעה.