מספר מטוסי קרב של חיל האוויר ניזוקו כתוצאה ממזג האוויר הסוער שפקד את הארץ בשבוע שעבר, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. כאמור, בחיל האוויר מתחקרים את הנזק נגרם לכלי הטיס שהיו בהאנגרים שהוצפו באחד מהבסיסים, ובימים הקרובים הם צפויים לסכם אותו. על פי ההערכות, מדובר בנזק כספי כבד, באומדן של מיליוני שקלים.

כמות הגשמים החריגה במהלך סוף השבוע הובילה לכך שאחד הנחלים הסמוכים לבסיס עלה על גדותיו. על פי ההערכות, בהאנגרים שבהם אוחסנו המטוסים מפלס המים עלה מעל לגובה של מטר, ובחלק מהמקרים אף הגיע עד לגובה של כמטר חצי.

במוקד התחקיר כעת נבדק האם בעבר התרחשו אירועים מוכרים מסוג זה, והאם הבסיס נערך לאפשרות כי במזג אוויר קיצוני, אירוע מהסוג הזה שיכול להתרחש נוכח קירבת הנחל לבסיס, ואם כן - מדוע לא נערכו לכך בהתאם. מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה מתרחש, ואפשר לומר במידה רבה כי ההצפות בסוף השבוע לא הגיעו בהפתעה מוחלטת, למי שמכיר את האזור ומאפייניו.

לפני כשבע שנים, כתוצאה ממזג אוויר סוער, נגרמו נזקים גדולים בבסיס, ומסלולי ההמראה הוצפו, וגם זאת לא בפעם הראשונה. המועצה האזורית התריעה במכתבים שנשלחו לחיל האוויר ומשרד הביטחון על הסכנה, וגם התנהלו דיונים משותפים, מתוך הבנת חומרת הבעיה והצורך לטפל בה. 

במועצה סברו כי יש צורך ביישום תכנית אב חדשה של מערכת הניקוז באזור, נוכח המאפיינים הייחודיים של השטח והנחלים באזור שכבר עלו בעבר על גדותיהם, ובתכנון מערכת ניקוז חדשה. המועצה הייתה מוכנה להשתתף ולשאת בחלק מההוצאות, במידה ויהיו מקורות תקציביים למימוש התכנית עצמה.