קצין בכיר בחיל האוויר התייחס הבוקר (שני) בשיחה עם עיתונאים לנזק שנגרם למטוסים כתוצאה ממזג האוויר הסוער שפקד את הארץ בשבוע שעבר. "כל הבסיסים של החיל נערכו למזג האוויר הסוער בשבוע שעבר וכחלק מההכנות נערכו סיורים שונים באזור", הסביר, "פונו מקומות בהם ישנו פוטנציאל הצפות חמור, אך בשבוע שעבר הוצפו שני דירים תת קרקעיים באחד הבסיסים".

הוא הוסיף כי "הבסיס היה יבש עד השעה חמש בבוקר ביום חמישי, אך תוך חצי שעה עברו בחלקו הדרומי כ-50 אלף קוב מים, שסחפו איתם גם קירות בטון". הקצין הודה כי "זו היתה טעות גדולה לא לפנות את מטוסי הקרב מבעוד מועד" וציין כי "שמונה מהם ניזוקו, וכעת אומדים את הנזקים ומתחקרים את האירוע". הוא הדגיש: "הבסיס עצמו חזר לטוס ואנחנו מעריכים שכלי הטיס שנפגעו יחזרו לטוס בעוד כמה ימים".

הבכיר אמר כי "בגלל שהמעבר בין מזג אוויר יבש להצפה דמרטית היה מהיר מאוד, לא הספקנו לפנות את המטוסים. זו היתה טעות שלא עשינו את זה לפני כן". הוא ציין כי "חמישה מתוך השמונה חוו פגיעה מינורית ועברו ייבוש שאיפשר להם לחזור לטוס, בעוד ששלושת הנוספים עדיין זקוקים לעבודות תיקון משמעותיות" הוסיף, "עם זאת, הנזק שנגרם להם היה נמוך מהפרסום". הקצין הדגיש כי "בשנה האחרונה נבנו תשתיות בתוך הבסיס עצמו, כאשר מחוץ לבסיס יש תוכניות משותפות עם רשויות נוספות". סדר העדיפויות שלנו היה קודם כל חיי אדם ואחר כך ציוד רגיש ומטוסים", ציין.

הוא הסביר כי בוצע טיפול באחד הניקוזים בבסיס, אך זה לא הספיק במקרה הזה. הקצין התייחס לשאלה מדוע לא למדו מאירועי העבר - והשיב: "מהאירועים הללו הופקו לקחים בנוגע לניקוז הפנימי, טעינו שלא פנינו את המטוסים. בכל הקשור לניקוז מבחוץ לבסיס אנחנו נשלים ונטפל מול הרשויות".

"השיקול של עצם דחיית הפרסום לא היה הסתרה, אלא דריכות וכוננות עד שייצבנו את המצב", הוסיף, "השיקולים היו מבצעיים ולא שיקולים אחרים". הוא ציין כי פרט למטוסים, בחיל בודקים את נזקים שנגרמו לציוד נוסף. "מה שקורה מחוץ לבסיס נמצא באחריות רשויות המדינה ואילו מה שקורה בתוך הבסיס נמצא באחריותנו", אמר, "אנחנו עדיין לא יודעים לאמוד באופן מדויק את הנזק הכספי".

כזכור, אמש הותר לפרסום כי בסערה האחרונה נגרם נזק למספר מטוסים שהיו בהאנגרים שהוצפו באחד מבסיסי חיל האוויר של צה"ל. כתוצאה מכך נגרם נזק למטוסים שמתוחקר כעת ובימים הקרובים יסכמו בחיל האוויר את מידת הנזק שנגרם, כשההערכה היא כי מדובר בנזק כספי כבד, באומדן של מיליוני שקלים.כמות הגשמים החריגה במהלך סוף השבוע הובילה לכך שאחד הנחלים הסמוכים לבסיס עלה על גדותיו. על פי ההערכות, בהאנגרים שבהם אוחסנו המטוסים מפלס המים עלה מעל לגובה של מטר, ובחלק מהמקרים אף הגיע עד לגובה של כמטר חצי.