ללא הבדלי גיל: בית המשפט הצבאי לערעורים, קיבל היום (רביעי) אחר הצהריים את ערעור התביעה הצבאית והטיל עונש לתקופת מאסר עולם על אחד מרוצחי ינאי ויסמן ז"ל, שנרצח בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין לפני כארבע שנים.

כאמור, המחבל הינו קטין כבן 14 והוא הורשע בסעיף גרימת מוות בכוונה, ולא ברצח. לפיכך, בית המשפט השית עליו עונש של 35 שנות מאסר, בהחלטה שהתקבלה בחודש שעבר. על החלטה זו מיהרו התביעה הצבאית והמשפחה לעתור לבית הדין הצבאי לערעורים, ובדיון הנוסף שהתקיים בסוגיה נגזר עונשו מחדש והוחמר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" המלווה את המשפחה במאבק המשפטי הארוך, גילה שביעות רצון מהחלטת השופטים המתוקנת: "אני מברך על פסק הדין החשוב, פסק הדין מהווה תקדים חשוב לכך שכל טרוריסט יענש במלוא חומרת הדין, ללא כל התחשבות בנסיבות מקלות למינהם. רוצח הוא רוצח ועליו לתת את מלוא הדין גם אם הוא קטין, וטוב שבימ"ש כך פסק".

מפסק הדין עולה כי המחבל תכנן מבעוד מועד, יחד עם שני מחבלים נוספים, להוציא לפועל פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין. חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע. תחילה, פצעו חברי החוליה באורח קשה אזרח ישראלי שהיה במתחם ולאחר מכן דקרו למוות את סמ"ר טוביה ינאי ויסמן ז"ל, אשר נאבק במחבלים וסיכל את המשך פגיעתם באזרחים במקום. על כן, קיבל לאחר מותו את צל"ש מפקד פיקוד המרכז, כהוקרה על אומץ ליבו והדוגמא האישית שהפגין במהלך הפיגוע.