מאבק רכזי הביטחון ביישובים עולה מדרגה: החל מהבוקר (חמישי) הופסקה הפעילות ברכבים הצבאיים שניתנו על ידי משרד הביטחון, כאשר מאות הרבש"צים ברחבי הארץ החזירו בלית ברירה את הרכבים בהם פעלו לשמירת הביטחון ביהודה ושומרון, בגבולות עזה, ירדן, לבנון ובשאר חלקי הארץ.

הרבש"צים טוענים כי הם לא יכולים לבצע את תפקידם, מכיוון שמשרד הביטחון מתעלם ממצוקתם באופן מופגן, ונציגים מטעמו לא מוכנים לשבת ולדון איתם בבעיותיהם. 

בהודעת דוברות שיצאה מטעמם לתקשורת נכתב כי "רכזי הביטחון מתנצלים בפני התושבים אך משרד הביטחון יודע כבר זמן רב על מצוקת הרבש"צים ומתעלם. על כן כל האשמה היא על משרד הביטחון והעומד בראשו נפתלי בנט".

איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית, הודיע כי "בבוז צורם, משרד הביטחון הביא את ציבור הרבש"צים לשפל חסר תקדים בתולדות המדינה. עדיין לא מאוחר, ניתן וחייב לעצור את הכאוס הזה אשר לו השפעה ישירה על מיליון אזרחים בישובי המגן של מדינת ישראל".

איתי הופמן, סגן יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי, אמר כי "משרד הבטחון והעומד בראשו, נפתלי בנט, מפקירים את בטחון ההתיישבות ואת הרבש"צים. היום החרפנו את הצעדים הארגוניים והשבתנו את רכבי הבטחון, לצערי, החל מהיום בטחון היישובים עובר למשרד הבטחון ונפתלי בנט באופן ישיר. מתנצל בפני 1,000,000 תושבי היישובים המאויימים במדינת ישראל, אך במצב הנוכחי, נוכח האיומים בגבולות ובאיו"ש, אין ביכולתנו לתת מענה מבצעי".

ממשרד הביטחון נמסר כי "אנו מוקירים ומעריכים את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".