אגף כוח האדם פרסם היום (רביעי) את נתוני הנפגעים לשנת 2019. לפי הנתונים שפורסמו, בשנה החולפת נוספו למניין החללים 27 משרתים בסדיר, בקבע ובמילואים, לעומת 43 בשנה שעברה. מתוכם, שניים נפלו בפעילות מבצעית קרבית, 1 בפעילות חבלנית עוינת, 5 בתאונות דרכים, 12 מחשד להתאבדות, 2 בשל מחלות ו-3 נוספים בשל נסיבות אחרות.

על פי הנתונים בעשור האחרון, מדגישים באגף, מספר החללים באירועי חשד לאובדנות נמצא במגמת ירידה שאותה דואגים לשמר. "אנחנו מבצעים תהליך מאוד מקיף בכל אירוע אובדנות - נפתחת חקירת מצ"ח שבסופה מוגשים ממצאים בהתאם לכלים שמפעילה. כמו כן מוקם צוות בראשות אל"ם שבודק את הלמידה המערכתית ותהליכים שקרו לפני ההתאבדות", ציין רמ"ט אכ"א תא"ל מישל ינקו, "אנחנו עושים את המירב כדי לתחקר וללמוד - כל אחד מהחללים האא אחד יותר מדי".

עוד הוא מדגיש כי בצה"ל ממשיכים לעשות מגוון פעולות למניעת אובדנות - צמצום זמינות כלי הנשק, הגדלת מספר הקב"נים, אמצעי הסברה שבאמצעותם ניתן יהיה לזהות דקה אחת קודם תהליכים כאלה.

"בשנה החולפת נציין את מבק"א וזרוע היבשה שעשו צעדים רבים למניעת תאונות דרכים בצה"ל", מוסיף הרמ"ט, "על ידי התקנת אמצעים ברכבים, טיפול ממוקד בנהיגה בחופשה, הסברות, ושיפור התשתיות בתוך ומחוץ למחנות".

"מדוברת בירידה בכמות הנפגעים - השנה הוא ההיקף הנמוך ביותר מיום הקמת צה"ל", מסכם תא"ל ינקו, "יחד עם זאת חשוב להגיד - כל חלל הוא אחד יותר מדי, נמשיך להתעסק ולתחקר מרמת הרמטכ"ל ועד אחרון המפקדים, נבחן בפרספקטיבה קדימה ונעשה כל מאמץ כדי להקטין את מספר הנפגעים בכל שנה".