אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (חמישי) בקיבוץ ניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב בעוטף עזה. מצה"ל נמסר בתחילה כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שאותר בשטח פתוח, אך לאחר מכן ההודעה תוקנה והובהר כי מדובר בפיצוץ פנימי בשטח הרצועה שגרם להפעלת ההתרעה, ולא בירי רקטי.

מוקדם יותר היום כוח צה"ל זיהה כדורגל מחובר לזר בלונים. כוח הנדסה טיפל באירוע, לאחר שהכדור נחת בשטח המועצה האזורית שדות נגב. מהמועצה פנו לתושבים: "אנו מבקשים מכל ההורים לדבר עם הילדים ולשקף את הנחיות הביטחון והבטיחות בנושא: בכל מקרה של זיהוי בלונים או פריט חשוד אחר - לא לגעת ולהתרחק ככל הניתן מהמקום. במקביל, יש לחייג למשטרה או לרבש"צ היישוב ולעדכן מהר ככל הניתן".

בתוך כך, מתנהלים מגעים קדחתניים בין מצרים לחמאס להפסקת הפרחת בלוני התבערה והנפץ מהרצועה לישראל. מקורות פלסטינים מסרו, כי חמאס נעתר לבקשת המצרים והורה להפסיק את שיגור הבלונים. אולם, יחידת "אל-תחריר" יצאה כבר בהודעה המאיימת, כי יגבירו את קצב הפרחות בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה, כל עוד המצור על רצועת עזה נמשך.

באחרונה חלה החרפה ביחסים בין מצרים לחמאס, לאחר שהמצרים העלו את מחירי גז הבישול הנכנס לעזה דרך מעבר רפיח בעקבות ביקורו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, באיראן. מקורות פלסטינים מסרו, כי הצד המצרי חידש כבר היום (ה') בערב את הכנסת משאיות הגז לרצועה דרך סיני. על פי המקורות, המצרים יכניסו 23 משאיות גז, על מנת לטפל במשבר גז הבישול ממנו סובלים העזתים, שמסתמכים זה למעלה משנה על הגז המצרי, כדי לצמצם עד למינימום את רכישת הגז מישראל. רצועת עזה צורכת מדי יום 350 טון גז בישול, כאשר רק 240 טון נכנסים אליה מדי יום.

בינתיים, ברצועה ממתינים להעברת המענק הקטארי בסך 100 דולרים ל-70 אלף משפחות. משרד הרווחה ברצועה פרסם לינק באינטרנט, ובו משפחות נזקקות יכולות לברר באמצעות הזנת מספר זהות ותאריך לידה אם הן מקבלות את המענק.