שמעון (קצ'ה) כהנר, מלוחמיה המיתולוגיים של יחידה 101, הלך לעולמו הלילה (שלישי) בגיל 85. הלווייתו תתקיים בקיבוץ נווה איתן בו התגורר. היה נשוי והשאיר אחריו ארבעה ילדים ושבעה נכדים.

יחידה 101, אריאל שרון וחקלאות - הראיון של קצ'ה למעריב

קצ'ה גויס ליחידה 101 שהוקמה על ידי אריאל שרון, על ידי לוחם אגדי אחר של היחידה, מאיר הר ציון והשתתף בשורה של פעולות מבצעיות של היחידה. בהמשך עבר לגדוד 890 שם נפצע במהלך פעילות מבצעית באורח אנוש מירי שפגע בבטנו. קצ'ה המשיך בצה"ל והגיע עד לפיקוד חטיבה ולאחר מכן שירות כסגן מפקד אגודה, תוך שהוא מספיק להילחם גם במלחמות ששת הימים, ההתשה, יום הכיפורים ולבנון הראשונה. 

שמעון
שמעון

שמעון (קצ'ה) כהנר. קרדיט: רפרודוקציה: מירי צחי
שמעון (קצ'ה) כהנר. קרדיט: רפרודוקציה: מירי צחי

שר הביטחון נפתלי בנט כתב בטוויטר כי "קצ׳ה היה מגדולי הלוחמים שקמו לצה״ל. כלוחם ומפקד ביחידה 101 ובצנחנים, קצ׳ה היה שותף בעיצוב ערכי היסוד של צה״ל: מפקד בראש, עמידה במשימה ואי הפקרת לוחמים בשטח. קצ׳ה השתתף בשחרור ירושלים בששת הימים ובצליחת התעלה ביום הכיפורים. מורשתו של קצ׳ה תאיר את הדרך ללוחמי צה״ל. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, ח"כ משה (בוגי) יעלון, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "עצוב על לכתו של קצ׳ה ז״ל. ישראל איבדה איש מופת, צנחן עז רוח, ממקימי יחידה 101 שלחם כתף אל כתף עם מאיר הר ציון ז״ל. קצ׳ה עבורי ייזכר לעד כגיבור ישראל, איש אדמה וחלוץ לפני המחנה, שלקח אחריות להגנת העם והארץ כל חייו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ספד וכתב כי אנו "נפרדים היום משמעון (קצ'ה) כהנר, מלוחמיה המיתולוגיים של יחידה 101 שהלך לעולמו אתמול בגיל 85. היה לי הכבוד להכיר את קצ׳ה שהיה מהלוחמים הגדולים ביותר ששרתו בצה״ל, כמפקד ביחידה 101 בצנחנים וכשותף בשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים וביום הכיפורים. יהיה זכרו ברוך".

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד כתבה כי "קצ'ה היה לוחם דגול, גיבור ישראל, ממקימי יחידה 101. השתתף בשחרור ירושלים, בששת הימים ובצליחת התעלה ביום הכיפורים. קצ'ה היה לוחם בעל ערכים, אשר תמיד עמד בראש המחנה. קצ'ה היה חקלאי, איש אדמה, שאהב אהבת נפש את ארצו ומולדתו. "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא". יהי זכרו ברוך".